onsdag 19 september 2012

En klänning... och middagstips!

Tadaa!
Jag har en klänning!
Dock inte min men fina vännen kom hit med en igår som jag gärna fick låna. Hon hade bara haft den en gång. Å den passade på mig.

Blå färg, så det funkar ju bra. Hon hade även en bolero till ifall det är svalt. 
Lite orolig när den är utan axelband men jag har dansat runt här hemma och "boobiesarna" höll sig på plats ;)
Ramlar jag inte på nån annan jag vill ha så får det bli denna!


******

Alltid lika svårt att komma på vad man ska laga till middag!
Här är ett par tips:
Lammfärsbiffar med rårörda lingon...


... och kycklinggryta (kyckling, grädde, broccoli, purjolök, paprika, ost, cayenne, curry, salt och peppar).



Ikväll blir det ett gympass. Har allt ont i kroppen (eller halva för värken sitter bara på höger sidan... ) men nu kör jag på. Har ju ont även om jag inget gör! Får åka till duktiga chiropraktorn om det blir för jäkligt...

Ha en fab onsdag vänner!
Kram Suss

20 kommentarer:

  1. Ser ju ut som en kanon fin klänning. Och tror dock att du nu kommer få lättare att hitta en annan klänning om du vill, det brukar vara så när man inte MÅSTE ha något längre ;)
    Tack för tipsen. Här brukar vi göra veckomenyer, så man bara behöver grubbelproblemet en gång i veckan, men grymt lätt att köra fast på samma sak vecka efter vecka.
    Ha en fortsatt mysig dag i vårt luriga höstväder. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittat en klänning:)). Den ser jättefin ut. Håller med om att det är svårt med vad man ska laga för middag!! Om jag vinner en massa miljoner ska jag antälla en kock:)).
    Ha en fin dag och träna lugnt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Klänningen såg snygg ut! Jag är också lite skeptisk utan axelband men jag har en jättebra korsett som jag kan ha under. Annars skulle det inte funka!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Så skönt att veta vad du ska ha! Grattis! Den ser jättesnygg ut och du får väl ta det lite lugnt med hoppandet så sitter nog allt kvar där det ska :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att man har vänner!! Den klänningen blir ju skitsnygg att ha på bröllopet! Nu har du ju dessutom provat så att allt funkar :-)

    SvaraRadera
  6. Jättefin klänning :)
    Ooo,så gott det låter/Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att klänningproblemet är löst. Nästa vecka ses vi *ler*.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  8. Snyggt. Åh villa fina biffen har du har. Så söta pluttisar.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du hittat en klänning, den såg jättesnygg ut. Ha så kul :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fin klänning vad snällt du fick låna den. Mumsiga maträtter. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Hej Suss. Gräset du frågade om är ett japanskt gräs som heter Miscanthus sinesis 'Malepartus'. En favorit:)).
    Kram

    SvaraRadera
  12. Klänningen ser superfin ut, snäll väninna som lånar ut:)

    Mumsiga maträtter!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  13. Det där blir ju superfint ju! Åh så gott det där ser ut! Ha en fortsatt bra vecka! Kram från mig :)

    SvaraRadera
  14. Ohh jättefin klänning och outfit, snällt av din vän att långa ut =D

    SvaraRadera
  15. Vilken jätte fin klänning!
    Kul med middagstips, just nu är jag inne i en ide torka när det gäller mat.
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  16. Wow, vilken klänning! Helt ljuvlig, en dröm.

    Mattips är alltid bra ;)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Klänningen kommer bli superfin på dig :) och tack för middagstipsen kramar Diana

    SvaraRadera
  18. Men wow vilken klänning, stunning!!! Och vilken tur att den passade!! Perfekt att slippa köpa en klänning, nu till hösten är det ju oftast en massa annat att lägga pengarna på till barnen som ska ha höstskor och jackor m.m :) Jag var ute en snabbvända och kikade efter klänningar på stan igår för det vankas fest för mig med, men jag hittade ingen, snyft!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  19. Den klänningen blir toppen! Vad skönt att kunna släppa det "bekymret" ;)
    Mums, så god maten ser ut!

    Njut torsdagen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera