söndag 25 januari 2015

I hörnan...






Tavla - Fotografiska
Ljuslykta - Dommo Outlet
Korg  - Fröken Funkis
Ljusslinga - Karlssons

I hörnan vid tv-n har ljuslyktan som köptes till framsidan fått komma in. Tyckte den passade bra till tavlan och bollarna på väggen.
Nystädat och skön känsla. Tyvärr varar det inte länge för vi har två vovvar som tokfäller nu. Svea ser ut som en labrador med långhåriga ben och Chippen tappar fläckvis, går att plocka stora tussar direkt från pälsen. Borstade de båda igår och fick nästan ihop en ica-kasse...





Växten tror jag heter Paraplyaralia. Den växer verkligen så det knakar!




Söndag eftermiddag. Och här har vi en lugn stund i soffan. Mannen kollar på fotboll och jag bloggar. Vi var uppe ganska tidigt och har promenerat, tränat, städat och tvättmaskinen jobbar för fullt så nu kunde vi ta en paus.
Ska passa på att ta några bilder innan det blir för mörkt.


Hoppas ni har en skön söndag?!
KRAM



19 kommentarer:

  1. Så himla fin tavla!!!
    O nu måste jag ner o ta hand om lite stryktvätt här, phu..
    Ha en fin em o kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gillar ljuslyktan. Här får man katthår på sej om man sätter sej på vissa ställen, haha....våra katter fäller också lite hår...det är
    väl värst på våren kan jag tänka mej...här sken solen idag så hela lilla familjen tog en lång prommis....såå härligt. Vi gick bredvid ett skidspår i skogen och jag fick plötsligt sådan lust att åka längdskidor igen....nu var det jättemånga år sedan !!!....undra om min rygg skulle palla för det ;)....men yoga och promenader/löpning får väl duga ändå :))
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Den tavlan dyker ju upp lite här oc var. Såå fin. Paraplyaralia , ja jag brukade ha sådana men mina fick jämt sköldlöss. Fint du har i din hörna. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mmmm känner igen det där med hundhåren... dammsugning varje dag och vi brukar skoja när vi borstat vår golden att vi skulle göra en "Luddekudde" :)) , fin tavla och lykta.
    Kram Agnetha, "Agge"

    SvaraRadera
  5. Så himla fin tavla.
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Så fint i din hörna. Det nystädade håller inte så länge med hund:) Oh fäller de så nu, tur att det inte alltid är så. Lykke fäller inte så mycket.
    Det har varit en underbar söndag idag, vilket väder.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Otroligt vacker tavla. Väldigt fint arrangemang öht. Kram

    SvaraRadera
  8. Å vilken härlig hörna och korgen fastnade jag verkligen för, urfin.

    www.mintekopp.se

    SvaraRadera
  9. Gillar tavlan intensivt. Har 2 tavlor från Fotografiska som jag bara älskar.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig hörna o den tavlan är sååå fin. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det! Alltid en skön känsla när det är nystädat!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Här har det oxå börjat att fällas. Hos oss blir det inte så mycket tussar men dem där små vassa stråna sätter sig i fötterna istället;(
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar tavla. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Ungefär vad vi hållt på med idag också ; tränat promenerat , tvättat och iallafall tänkt lite på städningen :) härlig dag, hela helgen varit lugn för oss, nu kan måndagen koma, helt ok :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Tycker också tavlan är underbar! Så fin lykta. Skönt med lugn helg där man hittar med lite av varje ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Låter som en riktigt skön söndag!

    Vilken fin blogg du har, jag lägger till dig i min högerspalt:)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  17. Låter som en riktigt skön söndag!

    Vilken fin blogg du har, jag lägger till dig i min högerspalt:)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  18. Vilken fin tavla och fina bilder. Skönt när det är nystädat. Hoppas du får en fin måndag. Kram Annika

    SvaraRadera
  19. Hallå där!
    Vilken härlig söndag!
    Den fina tavlan har jag med..;) Å vilken fin ljuslykta..kan tänka mig att det blir ett väldans fint sken i den då det är mörkt!
    Såååå fina bilder med från snöpromenaden...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera