måndag 18 september 2017

Oroliga dagar




Ja den där oron verkar inte försvinna....
Nu är det Svea vi varit oroliga för i några dagar. I förra veckan fick hon i sig nåt olämpligt och blev dålig, när hon inte blivit bättre efter ett dygn ringde jag veterinären och vi fick en tid här i fredags. Tyvärr fick vi åka vidare till Djursjukhuset i Jönköping där hon fick stanna. De trodde först att något fastnat i tunntarmen men det var det inte som tur var så ingen operation, det fanns också oro för att det kunde vara en tumör så hon fick stanna flera nätter och jag fick inte hämta hem henne förrän idag.
Nu är hon mycket piggare och äter igen (och får behålla det) men väldigt trött.
Så skönt att ha henne hemma!
Och jag hoppas att jag slipper vara orolig över något ett långt tag framöver...




Tiden försvinner fort nu...
Var på AW med mina nya kollegor i fredags så jag hade ändå planerat att stanna hemma denna helgen men mannen min var i stugan och jobbade. Han hade hjälp av ett par killar och de fick alla nya pardörrar och fönster på plats, blir nog bra men vet inte hur jag ska få alla spröjs att linjera.... ytterligare något jag inte tänkte på innan vi beställde fönster men vi får fixa till det så gott det går. 

Ny vecka är redan igång och ikväll kommer min mamma hemma och stannar här över natten. Hon ska ta hand om Svea imorgon när jag jobbar. 


Hoppas ni haft en bra start på veckan!
K R A M



9 kommentarer:

  1. Fina Svea, hoppas hon piggar på sig snabbt nu. Oroligt när djuren är dåliga. Skönt att ha någon som är med henne när du jobbar.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att Svea är hemma igen. Våra fyrbenta betyder mycket för oss. Förstår din känsla. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Inte roligt att sina djur på "sjukhus"Skönt att Svea är hemma igen. Ja det är mycket att tänka på när man renoverar. Hoppas du får lite lugn och ro ett tag. Kraam Pia

    SvaraRadera
  4. Hoppas hon snart blir pigg igen ;). Vår äldsta katt försvann för att dö i somras (han blev 18 år) tråkigt att inte veta vad han lade sig, men vi har letat men inte hittat honom...de gör ju så katterna när de känner på sig att det är "slut", men han fick avsluta sina dagar på sitt älskade torp och på sommaren så vi hoppas och tror att han haft ett bra liv hos oss ;)). Nu har vi bara en katt kvar , av fyra !...Hund har vi däremot aldrig haft.
    Önskar dej en fin vecka !
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Åh, så skönt att få hem er fina Svea igen. Så jobbigt när de blir sjuka, man känner sig otroligt maktlös!

    SvaraRadera
  6. Jag som är nybliven hundägare kunde aldrig vara förberedd på denna oro, han låg inne med dropp i somras för han var så sänkt av ett magsjukevirus. Skönt att du fått hem Svea, fina vovven!

    Önskar dig en fin vilsam helg,, kram Jenny

    SvaraRadera
  7. I love the blog post, and you helped me make such a fun card with it!
    หนังตลก

    SvaraRadera
  8. Men... Nu har Ni haft lite väl mycket av orosmoment hos Er..:( Hoppas verkligen att allt änder och Ni får njuta av bra roligheter och positiva händelser!
    Stora kramen till Dig och Svea från Kate

    SvaraRadera