fredag 14 februari 2014

♥♥ Alla Hjärtans Dag ♥♥






Visst är det Hjärtats dag denna fredag!
Här hemma firar vi inte så mycket, barnen får ett litet paket och vi äter god middag. 
Och mannen min överraskade med vackra tulpaner!


 Har haft eftermiddagen ledig och planen var att jag skulle åka iväg och slänga en massa skräp, plantera om blommor m m men eftermiddagen försvann ändå...
Har i alla fall förberett så imorgon kan jag ge mig iväg tidigt med fullastad bil ;)

Nu är ljusen tända och vi har ätt god kyckling.
Dags för fredagsmys med nåt gott till en kopp te!


Dessa goda lchf-chokladbollar hittar ni receptet på här!




Stor KRAM och en härlig helg önskar jag er!
♥♥♥♥






Viktutmaningen:
Äntligen!
Igår blev jag riktigt nöjd med resultatet ;) -0,8 kg
Inte så mycket kan det tyckas men mitt mål är ju -0,5 kg/vecka och det klarar jag och liite till (än så länge...)
En tredjedel av tiden har gått och jag tycker att det funkar jättebra men helt ärligt så finns sockerbehovet (som är mitt största problem när det gäller att hålla vikten) där fortfarande... Men det blir Bars och till helgen nåt lchf-gott! 







21 kommentarer:

  1. Duktiga du, heja heja. 0,8 kg på en vecka är ju jättebra. Jag kämpar också:) Men det där sötsuget, det är svåårt...
    Mysiga bilder!
    Kram på Alla hjärtans dag
    Maria

    SvaraRadera
  2. Nu har jag lovat mig själv vecka efter vecka att jag ska sluta äta sötsaker (borde ju inte ens ha börjat där i adventstiderna), men alltid dyker det upp något som får mig att skjuta på beslutet. I dag var det chokladhjärtan med finaste tryffeln och inte blir det bättre till helgen, men på tisdag då ska det vara slut på sockret! Så duktig du är som klarar en sådan stor viktnedgång på en vecka!
    Önskar dig en riktigt fin helg! Nu är det dags för te och liten chokladbit… suck… men det är ju så gott.
    kram M.E

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig. Ha enbart kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så fina hjärtan. Vad du är duktig. Jag slutade äta godis på nyår. Det har räckt för mig. Jag har rasat i vikt. Ja det syns på mina jeans iallafall. Slutade väga mig för länge sedan. Måttband är bra tycker jag. Många hjärtekramar till dig från mig Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så mysiga bilder :)
    Kram på alla hjärtans dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Hoppasd u haft en riktigt mysig alla hjärtans dag o kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är med viktutmaningen! Jag är imponerad!

    Hoppas du haft en finemang alla hjärtans dag, och att helgen blir härlig!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Å va smarrigt det där såg ut!
    Här försvann dagen också alldeles för fort.
    Alla hjärtans kram till dig!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Så vackra hjärtan på översta bilden!
    Jag fick inga blommor, men mannen fick av mig ;) Han har haft en tuff skiftvecka och var helt borta när han vaknade efter en 14-timmars natt igår, stackarn. Han ska skämma bort mig mer idag, med god mat! Han är kocken i huset och det är jag så tacksam för =)

    Önskar dig en toppenlördag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är med viktutmaningen. Kram.

    SvaraRadera
  11. Så mysigt,gottit & Grattis till fint resultat - Bravo!
    Alla HJärtanskram alla da'r hihi ...

    SvaraRadera
  12. Mysigt med alla Hjärtans dag. Vi firar inte så mycket, tillräckligt att vara hemma och mysa tillsammmans! //kram maria

    SvaraRadera
  13. Jag uppskattar mer spontana "hjärtans" dagar.. Grattis med vikten så roligt! Du är inte ensam, jag är
    En gottegris och det är inte lätt att motstå...
    Ha en fin lördag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  14. Hoppas gårdagen var mysig....det var den här........ha en fin lördag också;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  15. Vilken fin och stämningsfull bild! Och smarriga bollar där också, heja dig som är så duktig med viktminskningen! Jag försöker också att hålla igen på sockret... stod och höll i en påse saltlakrits i butiken idag när maken påminde mig om att jag ju försöker att låta bli godiset, haha :) Det lyckades faktiskt, jag lade tillbaka påsen, puh, det var nära...!!! Haha :)

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  16. Chokladbollar lchf är bara såå gott, riktigt godis...Heja dig vad duktig du är o det där med sötsuget det kommer att lägga sig jag lovar..Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Så duktig du är. Jag lovar att sötsugen kommer att försvinna. Hjärnan liksom ställer in sig efter ett tag. Kram Anita

    SvaraRadera
  18. Heja heja, bra jobbat;) Måste testa dem där chokladbollarna, är ju en riktig gottegris. Sköter mig bra mån-tors å vill unna mig på helgen men lätt att det blir både fre-sön, blir ju inte riktigt så bra;)
    Fin helg till dig, kram

    SvaraRadera
  19. Riktigt bra jobbat! Det ser riktigt gott ut med chokladbollar! Du får gärna passa hit ett par stycken :-) Fortsatt go helg till dig!

    SvaraRadera
  20. Vilken SJUKT söt bild på hunden med valpar längst upp på bloggen....jag bara DOG haha.:) jag hoppas att du haft en fin Alla hjärtan i helgen.

    Ny post ute....hur man hittar drömmattan :)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera