onsdag 5 juli 2017

Semester!






En liten uppdatering på hur långt vi kommit i stugan.
En del panel är på plats, foder runt fönster saknas fortfarande. På en del ställen har vi inte blivit färdiga för att det är för högt, väntar på att vi ska få ner en ställning så att det går lättare att nå upp till gavlarna...



Invändigt har det inte hänt så mycket än men igår rev vi tak och väggar i sovrummen. Nu ska de bara byggas upp igen...

Mitt senaste projekt har varit den lilla boden. Panelen är bytt och målad, har börjat måla dörr och fönster.



Min semester har startat, inne på tredje dagen.
I år ska jag ha hela fem veckor i sträck. Ska bli jätte skönt.

Jag är kvar i stugan, mannen min åkte mot jobbet tidigt i måndags morse men jag och Svea blir kvar hela veckan (ja hela semestern). I måndags eftermiddag kom mina föräldrar hit så vi behöver inte vara ensamma voffsan och jag, och jag får hjälp med renoveringen. 
Igår hade vi besök av en vän och kollega som var här med familjen en sväng. 

Hoppas ni haft en bra start på veckan!
Har ni gått på semester än?


K R A M




27 kommentarer:

  1. Gud så skönt att du äntligen fått semester och kan vara i ert fina paradis hela tiden. Vi åkte tyvärr inte er väg hem i Söndags, men vem vet, jag kanske kan locka maken ner till ert område v29 om vi hittar någonstans att bo. Så ser du något får du gärna hojta. (doris måste få följa med) Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blir. Heja er :).
    Jobbar denna veckan, så två dagar till får man stå ut :).
    Ha sköna dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mycket jobb ni har och lägger ner. Jag beundrar er energi. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med semester och vad fint ni gör med huset! Vilken energi ni har. Stor kram Jannice

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir i huset. Så mysigt med semester. Jag jobbar två dagar till. Sedan är det min tur. Ha det härligt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. ja men va skönt me lite sällskap Alltså ja älskar fönstrena så vackra Va långt ni hinner
    Detta kommer bli så bra vännen
    kramar o fin torsdag

    SvaraRadera
  7. Mycket att göra men så fint det blir. Ha en härlig semester. Kram.

    SvaraRadera
  8. Det blir sååå fint! Semester blir det i januari...huuu, bara att kämpa på! Ha en skön ledighet och ta han dom dig :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blir med stugan och så härligt för er att ha denna sköna oas att njuta av. Och så gott att du nu får njuta av lediga sommardagar och välförtjänt semester. Jag hoppas att ni får en fantastiskt fin sommar kära Suss och jag vill också tacka dig för all värme och glädje du har spridit i mina kommentarfält genom åren. Alltid lika glad och omtänksam. Du är en pärla kära du och jag är tacksam över att våra vägar korsades i detta blogguniversum. Och även om jag nu slutar blogga och lämnar bloggvärlden så kommer jag fortsätta kika in här hos dig och se hur du har det.

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Oj vad långt ni har kommit, ser jättesnyggt ut, Härligt med semester, själv så jobbar jag 2 veckor till men sen blir det 3 välbehövliga veckor av lugn och ro. Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Åh så fint det blir! Så snyggt med den färgen!
    Japp semester här, men inte för maken som åkte iväg supertidigt i morse på jobbresa, glad att vi hade en underbar solig dag igår som vi utnyttjade till max med sol och bad för idag är det grått och regnigt igen...

    Önskar dig underbara semesterveckor!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Härligt med semester ! hoppas vädret blir bra också, som det varit nu ett tag känns det inte som sommar !! Men igår hade vi 23 grader ;)........idag ska vi hem till stan en sväng. Er stuga blir nog toppen när allt är klart !
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Men Sus, det där blir ju superfint! En helt ny stuga känns det som.
    Ha en fin sommar!
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Åh,så vackert & ljuvligt nu mé semester ... ❤️
    Ha det riktigt gott/Kram

    SvaraRadera
  15. Åh vad ni jobbat på! Kommer bli hur snyggt som helst! =)
    Jag har haft första av fyra veckors semester.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  16. Oj vad ni jobbar och står i! :) Kommer bli superfint.
    /Lisa
    majamyra.se

    SvaraRadera
  17. Det kommer bli så fint! Hoppas ni hunnit vila upp er lite också! ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  18. jaha det va ja igen som bara kikar in hoppas du har det bra på semestern kram kram

    SvaraRadera
  19. Kikar in för att önska dig en fin fredag,
    hoppas du har/har haft en riktigt härlig semester.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Hoppas du har en härlig semester om du inte börjat jobba ännu. Så fint det blir i stuga. Kram Annika

    SvaraRadera
  21. Oj vad ni jobbar och står i! :) Kommer bli superfint.


    หนังตลก

    SvaraRadera
  22. Oj vad ni jobbar och står i! :) Kommer bli superfint.
    HolidayPalace**

    SvaraRadera
  23. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  25. När jag hittade Dr. Ogume, var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume via hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag hade gett vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän att skicka mig igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:
    1) Kärleksformer
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Bindande stav.
    6) Uppdelningar

    SvaraRadera
  26. DR EMU WHO HELP PEOPLE IN ANY TYPE OF LOTTERY NUMBERS
    It is a very hard situation when playing the lottery and never won, or keep winning low fund not up to 100 bucks, i have been a victim of such a tough life, the biggest fund i have ever won was 100 bucks, and i have been playing lottery for almost 12 years now, things suddenly change the moment i came across a secret online, a testimony of a spell caster called dr emu, who help people in any type of lottery numbers, i was not easily convinced, but i decided to give try, now i am a proud lottery winner with the help of dr emu, i won $1,000.0000.00 and i am making this known to every one out there who have been trying all day to win the lottery, believe me this is the only way to win the lottery.

    Dr Emu can also help you fix this issues

    (1)Ex back.
    (2)Herbal cure & Spiritual healing.
    (3)You want to be promoted in your office.
    (4)Pregnancy spell.
    (5)Win a court case.

    Contact him on email Emutemple@gmail.com
    What’s app +2347012841542
    Website Https://emutemple.wordpress.com/
    Facebook page Https://web.facebook.com/Emu-Temple-104891335203341

    SvaraRadera