onsdag 5 juli 2017

Semester!






En liten uppdatering på hur långt vi kommit i stugan.
En del panel är på plats, foder runt fönster saknas fortfarande. På en del ställen har vi inte blivit färdiga för att det är för högt, väntar på att vi ska få ner en ställning så att det går lättare att nå upp till gavlarna...



Invändigt har det inte hänt så mycket än men igår rev vi tak och väggar i sovrummen. Nu ska de bara byggas upp igen...

Mitt senaste projekt har varit den lilla boden. Panelen är bytt och målad, har börjat måla dörr och fönster.



Min semester har startat, inne på tredje dagen.
I år ska jag ha hela fem veckor i sträck. Ska bli jätte skönt.

Jag är kvar i stugan, mannen min åkte mot jobbet tidigt i måndags morse men jag och Svea blir kvar hela veckan (ja hela semestern). I måndags eftermiddag kom mina föräldrar hit så vi behöver inte vara ensamma voffsan och jag, och jag får hjälp med renoveringen. 
Igår hade vi besök av en vän och kollega som var här med familjen en sväng. 

Hoppas ni haft en bra start på veckan!
Har ni gått på semester än?


K R A M




22 kommentarer:

  1. Gud så skönt att du äntligen fått semester och kan vara i ert fina paradis hela tiden. Vi åkte tyvärr inte er väg hem i Söndags, men vem vet, jag kanske kan locka maken ner till ert område v29 om vi hittar någonstans att bo. Så ser du något får du gärna hojta. (doris måste få följa med) Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blir. Heja er :).
    Jobbar denna veckan, så två dagar till får man stå ut :).
    Ha sköna dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mycket jobb ni har och lägger ner. Jag beundrar er energi. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med semester och vad fint ni gör med huset! Vilken energi ni har. Stor kram Jannice

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir i huset. Så mysigt med semester. Jag jobbar två dagar till. Sedan är det min tur. Ha det härligt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. ja men va skönt me lite sällskap Alltså ja älskar fönstrena så vackra Va långt ni hinner
    Detta kommer bli så bra vännen
    kramar o fin torsdag

    SvaraRadera
  7. Mycket att göra men så fint det blir. Ha en härlig semester. Kram.

    SvaraRadera
  8. Det blir sååå fint! Semester blir det i januari...huuu, bara att kämpa på! Ha en skön ledighet och ta han dom dig :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blir med stugan och så härligt för er att ha denna sköna oas att njuta av. Och så gott att du nu får njuta av lediga sommardagar och välförtjänt semester. Jag hoppas att ni får en fantastiskt fin sommar kära Suss och jag vill också tacka dig för all värme och glädje du har spridit i mina kommentarfält genom åren. Alltid lika glad och omtänksam. Du är en pärla kära du och jag är tacksam över att våra vägar korsades i detta blogguniversum. Och även om jag nu slutar blogga och lämnar bloggvärlden så kommer jag fortsätta kika in här hos dig och se hur du har det.

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Oj vad långt ni har kommit, ser jättesnyggt ut, Härligt med semester, själv så jobbar jag 2 veckor till men sen blir det 3 välbehövliga veckor av lugn och ro. Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Åh så fint det blir! Så snyggt med den färgen!
    Japp semester här, men inte för maken som åkte iväg supertidigt i morse på jobbresa, glad att vi hade en underbar solig dag igår som vi utnyttjade till max med sol och bad för idag är det grått och regnigt igen...

    Önskar dig underbara semesterveckor!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Härligt med semester ! hoppas vädret blir bra också, som det varit nu ett tag känns det inte som sommar !! Men igår hade vi 23 grader ;)........idag ska vi hem till stan en sväng. Er stuga blir nog toppen när allt är klart !
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Men Sus, det där blir ju superfint! En helt ny stuga känns det som.
    Ha en fin sommar!
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Ser ju superfint ut, kram

    SvaraRadera
  15. Åh,så vackert & ljuvligt nu mé semester ... ❤️
    Ha det riktigt gott/Kram

    SvaraRadera
  16. Åh vad ni jobbat på! Kommer bli hur snyggt som helst! =)
    Jag har haft första av fyra veckors semester.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  17. Oj vad ni jobbar och står i! :) Kommer bli superfint.
    /Lisa
    majamyra.se

    SvaraRadera
  18. Det kommer bli så fint! Hoppas ni hunnit vila upp er lite också! ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  19. jaha det va ja igen som bara kikar in hoppas du har det bra på semestern kram kram

    SvaraRadera
  20. Kikar in för att önska dig en fin fredag,
    hoppas du har/har haft en riktigt härlig semester.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  21. Hoppas du har en härlig semester om du inte börjat jobba ännu. Så fint det blir i stuga. Kram Annika

    SvaraRadera
  22. Oj vad ni jobbar och står i! :) Kommer bli superfint.


    หนังตลก

    SvaraRadera