tisdag 17 april 2012

"Kärt barn med många namn... "

Efter jobbet åkte jag till gymet. Alldeles för glesa besök där men ibland är det svårt att få tiden att räcka till och just nu vill inte höften riktigt vad jag vill...
Idag blev det ett pass i alla fall och mannen min gick med hundarna så när jag kom hem satte jag igång att baka. Tror alltid att det ska gå fortare än vad det gör men nu är det klart i alla fall.

Det blev en omgång med vanliga vetebullar för de hade tagit slut. 





Det blev oxå Kärleksmums som de heter i min bakpärm som jag har med mig hemifrån. I min kakbok "Sju sorters kakor" heter de Snoddas men enligt receptet som jag gjorde efter idag så är det Mockarutor jag har bakat.
Kärt barn med många namn helt enkelt :)



Nu blir det soffan för nu känns det som den här kvällen oxå bara försvann. Trodde att det skulle kännas som att man hade mer tid nu när det är mycket ljusare på kvällarna men jag vet inte....

Ha det gott!!
Kram Suss

11 kommentarer:

  1. Mums sååå gott de ser ut ;)
    Kram U

    SvaraRadera
  2. Klassiska bakverk!! Älskar Snoddas!

    SvaraRadera
  3. Men åh jag är ju så svag för allt sånt där!:) så höga och fina du fick kärleksmumsen. kram!

    SvaraRadera
  4. Meen mums så gott det ser ut!! :) Snoddas har jag nog aldrig hört? ;)
    Kallar dem oftas för mockarutor jag ;)

    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Spelar ingen roll vad dom heter. Dom smakar lika gott oavsett vad dom heter. Men kärleksmums lät ju fint!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Såååå gott det ser ut!!! Och när jag var liten hade mamma recept där de hette Sabinakakor :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Mums, vad duktig du har varit, gymmet och storbak :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Mums va gott! Och va fina dina kärleksmums blev, får man be om receptet?

    Kram

    SvaraRadera
  9. Gud vad du är duktig, jag får inget gjort alls när det gäller att fylla frysen med mumsigheter:))) Ser suuuuupersmaskigt ut!!!

    Och jaaaaaaaa, vilken tur jag haft i utlottning!! Dessutom har jag en själv nu som du gärna får vara med i:))

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Oj, vad sugen jag blir!! Ser så supergott ut. Jag är inte så bra på att baka, så det blir inte så ofta:). Lite tråkigt faktiskt:).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera