måndag 3 oktober 2016

Målat även denna helg





Ja mina helgkläder är inte de mest spännande!
 Målarkläder med fläckar på rumpan, undrar hur jag gör ibland... och mannens stora gummistövlar. Bakom skjulet har det fått växa hej vilt så jag hade fullt sjå att få undan allt gräs och ogräs för att komma intill och måla. 


Det blev färdigt. Och det blev svart.
Utanför vår baksida, eller vad man ska kalla det, gaveln på huset ligger mot vägen. Vi kallar det för baksidan i alla fall. 
Där utanför kommer det bli en väg!
Fattar ni vår (min i alla fall) frustration när vi fick veta detta. Men efter att funderat på detta ett tag så känns det som både fördel och nackdel. Skönt att det blir i ordning utanför trädgården också och det är väldigt mörkt där utanför nu på kvällarna. Väldigt mörkt så det blir bättre. Sen får vi hoppas att det inte blir en så trafikerad gata...


Vi jobbar inte bara när vi är där i stugan.
Utan både tv och internet så blir det myskvällar med tid för kortspel vilket var väldigt länge sedan vi spelade i familjen.




Alla bilder är från mobilen, kameran låg i väskan som glömdes här hemma, så ni kanske redan har sett de på instagram
@hemmapasjuan
Mycket om stugan här inne men det är mycket som kretsar runt den just nu.


Imorgon åker jag till Värnamo igen. Mitt ena öga envisas med att fortsätta att vätska sig så nu blir det rensning av tårkanalen också så får vi se hur det går...

Fin kväll till er!
KRAM



7 kommentarer:

  1. Snygg header, passande!! Det är jättekul att följa ert projekt, tycker jag. Tråkigt med ögat, hoppas det blir bra någon gång.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mysigt att göra saker tillsammans. Hoppas du får rätt på ditt öga. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Det är bara kul att få följa erat stug projekt, så mysigt det blir.
    Kul att plocka fram gamla hederliga bordsspel igen :O) Hoppas att ögat
    ditt blir bättre.
    Kram Arja

    SvaraRadera
  4. Jättekul och se hur ni fixar och donar i stugan. Kraaam pia

    SvaraRadera
  5. God morgon ...det är ju det som är tjusningen med att ha stuga eller hus att där är alltid något som kan fixas och du ser ju ut att veta vad som behövs :) kul att pyssla ha en fin tisdag kram

    SvaraRadera
  6. Duktiga ni är! Det blir så fint. KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Börjar med att säga - Ursnygg header!!!
    Vilket jobb Ni gör på stugan och ni har hunnit så mycket tycker jag. Men vad synd att dt precis nu ska bli en väg där...:( Så typiskt..
    Och Din outfit är urläcker... ha ha ha!!
    Ha det bäst, kram från Kate

    SvaraRadera