lördag 16 februari 2013

Lördag med bio!




Var uppe tidigt denna lördag och skjutsade minstingen. Han har varit i Katrineholm och spelat bandymatch. Så vid klockan kvart i 7 var jag tillbaka hemma igen men jag tände ljus och kröp ner i soffan med min bok innan jag tog mig för något :)
Mannen min och jag har varit och tittat på nya löparskor och handlat mat.
Sen bakade jag lchf-biskivier som Tina visade för ett tag sedan.
Här är receptet.
De ser jättegoda ut men vi väntar med att smaka tills imon så de är riktigt kalla.



Men sönerna ville inte ha dessa utan det blev en kladdkaka till dem. 
Äldste sonen har kommit hem från Österrike och det är hans favorit ;)
Tyvärr så har han nån matförgiftning så han får spara sin bit tills imon....



Nu ska snart mannen min och jag åka iväg med söta vänner. Vi ska till Jönköping och gå på bio och sedan blir det middag på Anna Gretas. Ska bli jättemysigt!


Hoppas ni har en fin lördag!
Kram kram 




20 kommentarer:

  1. Ooo,sååå gottit & va trevligt med Bio ikväll & middag på Anna Gretas/Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktig toppenkväll. Hoppas nu du gillar biskvierna lika mycket som jag gör. Njöt av en till fikat idag o hade gärna tagit en till, men det blir så mycket annat gott till kvällen som jag vill orka äta. Njut lördagen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Bio och middag med goda vänner kan ju inte slå fel :-)
    Tråkigt med matförgiftning, hoppas att det går över fort..
    de där biskvierna tänkte jag slå till på imorgon..

    Hoppas du får en trevlig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Mmm vad gott det ser ut!
    Ha det bra på bion.
    Önskar dig en trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Jag såg också dom där biskvierna, måste testa!
    Va det svårt?

    Gött med bio och middag!
    Ha det så mysigt :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som en trevlig kväll..och Anna-gretas där har man varit x antal gånger :)

    Ha en fortsatt fin helg och vad såg ni för bio förresten ? får nog bli ett biobesök i veckan.
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  7. Men så trist med matförgiftning, hoppas det går över fort.

    Det låter som att du har en riktigt bra lördag, bio och middag, så skoj!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Kul med bio, det vet jag inte när vi var på senast... blir inte så mycket sociala aktiviteter under hockeysäsongen, men den är ju snart över, så då får vi ta igen lite!//kram maria

    SvaraRadera
  9. Vad smart av dig av bygga upp de små musklerna, hoppas löpningen känns bättre. Hoppas även att ni hade en trevlig kväll med bio och middag. Vilken film såg ni? Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka fina biskvier. Så gott!
    Mysigt med bio och middag med goda vänner. Blir så klart nyfiken på vad ni såg. Är även nyfiken på vinet från igår. Kunde inte riktigt se etiketten men vinet hade en så mörkt härlig färg.Du kan tro att jag hade det mysigt i går. Vilken upplevelse. Vill dit igen, snart, snart.
    Stor kram till dig min vän.

    SvaraRadera
  11. Biskvier ala lchf! Jag bakade såna när jag var ung, är det inte mald mandel och en massa smör! Ska kolla receptet!
    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Hittade tillbaka till din blogg efter ett långt uppehåll:) Kanske är jag själv igång igen med min blogg, får se om inspirationen varar denna gång:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Wow, vilka biskvier! Ser himla goda ut!
    Hoppas ni hade det trevligt.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Skulle sitta fint med en sådan mumsbit just nu =)
    Katrineholm, där bor lilla jag *hihi*
    Kram och ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  15. Så goda Banverket, ser verkligen mumsigt ut. Hoppas ni fick en mysig lördagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  16. Såg också de goda biskvierna. Kanske ska jag orka göra dem nån dag :)
    Kram.

    SvaraRadera
  17. så mycket gott.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Nyttiga Biskvier.....måste provas!! Hoppas att ni hade ett mysigt biobesök...vilken film såg ni? Söndagskrams m

    SvaraRadera
  19. Dessa biskvier har jag också tänkt göra, men än har jag inte bakat dem. Hoppas de blev goda! Krya på sonen och ha en skön söndagskväll. Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. Lördagsmys, så härligt! Riktigt gott ser det ut också.. :)

    SvaraRadera