tisdag 1 mars 2016

Aloe Vera här hemma







Jag gillar dessa Aloe Vera växter. Tjocka i bladen och lite taggiga men fina. 
Och Aloe Vera är ju nyttigt också.

Den gamla ställde jag ner i källaren över julen och tyvärr glömdes den bort där nere...
Så i helgen blev det en ny.




Idag åkte jag direkt hem efter arbetstidens slut. Bytte om och gick ut i skogen med vovvarna i drygt en timma. Och det var ljust. Hela tiden! 
Det var länge sedan jag kunde gå utan pannlampa på vardagarna...

Härligt med mars och ljusare dagar. Det verkar dock som det är vinterväder på gång igen och det kan kvitta nu tycker jag.

Fin tisdagskväll till er!
KRAM



7 kommentarer:

  1. Jaa och vad vitaminer det finns innanför skalet som vi mår så bra av. Jaa visst är det skönt att ljuset är åter.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Suss!
    Hade med en, men den liksom ruttnade eller nåt...Vet inte vad som hände.
    Visst är det skönt att det blir allt ljusare nu!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det är så himla härligt med ljuset.

    SvaraRadera
  4. Idag är det vinter här igen, suck..... men snart så...är det äntligen vår och Aloe Veran är riktigt fin. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Är väldigt förtjust i Aloe Vera och även kaktusar...jaa stora gröna växter som palmer också
    för den delen...har ju jobbat i blomsteraffärer så växter av alla de slag är jag förtjust i ;)
    Ha en fin mitt i veckan dag ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart att det börjar bli ljus, både morgon och kväll :)

    Ja det är skönt när renoveringen är över. Får se när väggarna i grov entren kan målas, då får jag och plutt rymma så han inte "hjälper" till :)

    SvaraRadera