onsdag 9 november 2016

Ett val...




Med trötta ögon satte jag på tv:n strax efter fem i morse. Gnuggade de flera gånger innan jag fattade vad som höll på att hända... Jag har inte varit speciellt insatt i det amerikanska valet men blev något chockad över hur det amerikanska folket röstade! 
Kan inte låta bli att känna en oroskänsla över hur det kommer bli i världen framöver...


Här hemma har vi helt andra val att tänka på.
I arbetsrummet förvaras broschyrer i mängder just nu. Vi funderar över fönster, uppvärmning, badrumsinredning, kamin, förvaring, färger, golv m m 
En del saker ska bestämmas snart och en del längre fram, och just det, jag är något velig om vad jag vill...



Men nu börjar jag längta efter att få såga, hamra och måla där i stugan.



Myskväll här hemma nu. Mannen min har åkt på en förkylning och jag känner mig inte på topp ikväll, frusen och huvudvärk. Nu har jag tänt en massa ljus krupit under en filt, kommer slappa framför tv:n hela kvällen.

Vad har ni för er?!
KRAM



1 kommentar:

  1. Ja du valet blev en chock, men inte helt oväntad. Jag har ju dottern där borta så är väl lite extra insatt och hon är inte helt glad... boendes i en väldigt demokratisk stat.
    Hoppas det ordnar sig med soffbordet! Vi har velat i år om ett nytt o spontanköpte ett vitt Hemnes på Ikea som blev toppen. Vårt krav var att det ska gå att sitta och fredagsäta vid :) Annars tycker jag att det är trevligt om färgen sticker av mot soffans. Kram Milla

    SvaraRadera