torsdag 17 november 2016

High Chaparall






En kaktus har fått flytta in här hemma. Kollegorna berättade för mig att det var en High Chaparall. 
Jag gillar kaktusar och de ska ju vara väldigt lättskötta så det kanske flyttar in fler.



Men jag har redan stuckit mig på de där små taggarna flera gånger...


Mannen min är hemma igen och kanske får vi upp paketen som jag hämtade häromdagen. Eller får det vänta tills på söndag. 
Nu ska jag i alla fall packa väskor för imorgon bär det av till kusten igen. Och jag ska kolla igenom julkartongerna. Blir inte mycket pyntat i stugan men några juliga saker ska nog får komma upp där.
Första advent närmar sig snabbt.


Önskar er en finfin kväll!
KRAM



4 kommentarer:

  1. Du är så otroligt bra på att fotografera! ❤️

    SvaraRadera
  2. Gillar också kaktusar och har ett par, hehe....även en high chaparall ;)
    Snart fredag igen, oj vad veckorna går undan !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Gillar Hugh chaparall. Visst börjar det bli dax med stjärnor och ljusstakar. Jag började lite i kväll. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR kaktusar och har ställt en hel liten "samling" uppe på sängen - till C´s stora förtret,
    för han har visst fått ett lite "taggigt" uppvaknande mer än en gång när han sträcker upp handen där och letar efter snusdosan ;)

    Kram och godmorgon !

    SvaraRadera