fredag 11 november 2016

Fredag och tv väggen...




Fredag!
Alltid samma sköna känsla. Även om jag ska jobba imorgon men då blir det bara några timmar.
Sent inlägg idag, efter jobbet tog jag med mig Svea på en långpromenad medan mannen fixade med middagen. Hade minstingen här hemma och även mellansonen kom på besök och åt middag med oss. Nästan hela familjen samlad och så mysigt att få sitta och prata i lugn och ro med sina ungdomar. Imorgon kommer äldste sonen hem så då blir det mys även med honom.

Bild hämtad från Pinterest

Fortsätter med möbelfunderingarna här hemma.
Letar inspiration på Pinterest och där kan man ju hitta hur mycket snyggt som helst!
Har letat efter en bänk. Snyggt att ha en vid sängfoten och kanske blir det en bänk där med men inte riktigt tillräckligt med plats i vårt sovrum. 

Nej min tanke är att jag ska ha en i tv delen i vardagsrummet. Vårt skåp vi hade vid tv:n hade gjort sitt och jag som hade bestämt mig för att rensa bort en del möbler tyckte att vi tar bort den och har en tom yta där bara. Men, det blev för tomt.
Jag är nog inte så bra på att rensa bort möbler, ställer dit nåt annat istället...
Så tanken är alltså bara en smal bänk där under tv:n, vad tror ni om det?



Bild från Granit

Bild från Ikea


Har kikat på dessa två bänkar.
Och jag är ju givetvis nyfiken på vad ni tror om de?


Hoppas ni har en mysig fredagskväll och att ni får en härlig helg!
KRAM




6 kommentarer:

  1. Båda våra barn har satt två vanliga konsoler och ett par bräder från brädgården. Enkelt och snyggt. Hur du än gör kommer det att bli bra. Kramar Anita

    SvaraRadera
  2. Jag letar en bänk till sängänden sen länge...men med förvaringsmöjlighet. Och inte för bred. En dag händer det! Gillar Granitbänken mycket! Kram

    SvaraRadera
  3. Granit bänken tycker jag var fin, matchar din svarta stol vid TV:n Jag har en likadan bänk som den från hemnet fast den står ute. En gammal från en skola. Det blir säkert jättebra när du bestämt dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag vill ha en bänk ute och en bänk inne. Praktiskt och snyggt. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Gillar den första bänken...men Tv i sovrummet ?...nja....inget jag gillar, de påstås ju att man
    inte bör ha tv i sovrummet...skulle aldrig funka hos oss ;))...jag vill ha lugn o ro när jag skall somna ;)
    Men alla är vi ju olika...har iaf en gammal sliten bänk i fotändan vid sängen (har visat den på bloggen )..den har jag haft ute på sommaren, men ska försöka hitta någon gammal till....helst på loppis !
    Lycka till med bänken !
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  6. Du kan använda några möbler för TV: n. Kolla in den här butiken. De har billiga och fina möbler.
    https://polcart.se/mobler/mediamobler

    SvaraRadera