måndag 30 juli 2012

Ny vecka med arbete

Ny vecka har börjat och denna veckan börjar jag att jobba!
Jag mjukstartar på torsdag och fredag. Mannen min jobbar idag men är ledig resten av veckan så han är hemma och sköter "markservicen" därför blir det lite mjukstart, inte full vardag direkt :)

Som sagt kort semester för mig i år men det blir nog lite höstlov. Vill gärna ha något att se fram emot. Har ångest inför jobbstarten fast jag trivs jättebra med mitt jobb. Jag älskar verkligen att gå här hemma och skrota. Skulle nog bli rastlös av att inte jobba alls men skulle gärna jobba mindre (men vem vill inte det....)! 
Så skönt att ta dagen som den kommer. Idag blev det dryga timmen i skogen med hundarna och sen bull och brödbak. Ja jag vet jag bakar mycket men det kommer bli mindre nu ett tag fram över så mycket andra småprojekt som jag ska få gjort!

Men förresten ett bak till får det nog bli denna veckan, vi har ett födelsedagsfirande här på fredag. Måste ta en tur till stan och hitta nån present till mannen min, alltid svårt med idéer eller kommer jag bara på för dyra presenter...

Dagens bagerska, ingen värme ute men här inne...
Dagens: shorts från JC och linne från Esprit

Förra gången jag var på Maxi och handlade så köpte jag mig nya grytvantar. Det var verkligen dags, de gamla var hemska. Ibland kan det ta väldigt lång tid innan man unnar sig nya småsaker :)


Dags att fortsätta med brödet och ta hand om disken.
Sen får det nog bli lite slappande i soffan innan fler sysslor. Som sagt måste njuta av de sista dagarna....

Ha en bra början på veckan, både ni som jobbar och ni som semestrar!
Kram Suss

18 kommentarer:

  1. Snyggt kök!!
    Jag skulle kulla vara hemmafru, förstås ha kvar mitt extrajobb som instruktör. Men mitt heltidsjobb är inget jag längtar tillbaka till som föräldraledig... Onödigt att läsa fem år på universitet, även om den tiden var FANTASTISK!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härlig Bild på dig i ert fräscha kök!
    Jag är precis som du... älskar att skrota runt hemma, och skulle gärna jobba mindre ;)
    Grytlappar är jag usel på att "uppdatera" mig med ;)
    Njut sista semesterdagarna nu! Och visst är det skönt att ha något att se fram emot! Vi funderar på en resa till solen i höst ev.
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Sluta jobba helt skullenjag kanske inte vilja göra, men definitivt gå ner i tjänst! Jag skulle inte heller ha problem att sysselsätta mig :-)

    SvaraRadera
  5. Så fint du har. Ja, det är varmt att baka... men Mmmm, så gott! ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Vilka bullar, ser väldigt goda ut - och köket superfint!

    Njut nu dina sista semesterdagar och försök undvika ångesten, även om den lurar där bakom hörnet!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag tycker som du, helt underbart att skrota runt hemma, halvtid skulle vara perfekt och ledig juni, juli o augusti :)
    Jättefin bild på dig, du inspirerar till att sätta på ugnen här också..
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Så fin bild på dig, va brun och fräch du är!
    Kan riktigt känna bulldoften ända hit ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fin du är där i din fina kök! Förstår du gillar att gå där och skrota:)! kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Vad snygg du är! Roligt att se dig:). Förstår att du gillar att skrota runt i ditt fina kök. Jag hade gärna ätit av allt det goda du bakar:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken snygg bagerska!
    Jag skulle också kunna tänka mig att vara hemma lite oftare, baka, fixa och dona. Det är så mysigt tycker jag!
    När man har ett vackert kök som du så är det säkert ännu roligare:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  12. Ser smarrigt ut det du bakar, maken bakade matbröd igår, det är lyxigt.
    Ja det är väl härligt när man kan sitta ute med vänner och god mat nu under sommaren. Fast lite mer värme skulle ju inte skada.
    Så fin altan ni har. Och hundarna är ju såå fina.

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  13. Ser gott ut. Vad fin du ör i fina köket. Kram på dig vännen
    Eva

    SvaraRadera
  14. Ser Supergoda ut!!!

    Mums!!!

    Kramis Ulrika

    SvaraRadera
  15. Vad roligt att bloggerskan vill vara med på bild! Det ser super ut det du bakar!
    Jag ska gå ner och jobba 50 % i höst, fast jobba lite åt ett bemanningsföretag!
    Ska bli så skönt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Va roligt att få se dig på bild! Och det ser jättegott ut - håller med dig om att man ibland har svårt att köpa det där lilla extra till sig själv! ”Den gamla moppen funkar”, typ. Kul med nytt! Kram

    SvaraRadera
  17. Bullar och hembakat bröd, finns det något bättre?

    Vad söt du är och vilket drömkök ni har! Jag skulle stå där och baka hela tiden ;)

    Kram

    SvaraRadera
  18. Mmm.. Ser smaskens ut! Och då kanske jag ska förtydliga att jag tänkte på bullarna. ;-)

    SvaraRadera