söndag 22 juli 2012

Vacker blomma



På lilla uteplatsen fram har vi en blomma på stam (vet förstås inte vad den heter...) som har blivit så vacker. Det var mannen min som köpte den,  jag är ju inte så förtjust i färger men denna gillar jag och den livar upp framsidan lite.
Fördelen med den inte så soliga sommaren är att blommor (som inte blivit sönderregnade!) och natur är riktigt vackert. Inget sönderbränt här inte!

Igår kväll efter tolvslaget kollade jag temperaturen 7,7 grader!! Ljummen sommarkväll!? Njaa...
Men idag har vi bjudits på en vacker förmiddag med mer värme. Molnen kom förstås tillbaka på eftermiddagen så då blev det brödbak. Har precis plockat ut ett nytt sorts bröd (bilder och recept kommer imon) från ugnen, får se om det går hem här i huset. Vi ska äta det ljummet till goda räkor och ostar. Mums!

Sen blir det en kvällspromenad till systerns hus för vattning. Får gå lite senare på kvällarna nu för hundarnas skull, de tycker att det är betydligt varmare än jag :)

Nu har en vecka av semestern redan gått, hjälp så fort den gick men jag har en del kvar i alla fall.

Tjingeling!!
Kram Suss




10 kommentarer:

  1. Potatisblomma tror jag det är du har på framsidan! Ja sommarvärme på kvällarna har vi absolut inte! Men tur vi får lite sol på dagarna i allafall!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. En så vacker blomma. Det blir något speciellt när man har den på stam sådär. Och sommaren....tja, den kanske kommer imorgon?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Javisst är det en Solanum, potatisblomma. Ja har en likadan fast vit, så fin och blommar så tacksamt. Du kan spara den till nästa år, gör precis som med pelargoner.

    Kram Nette

    SvaraRadera
  4. Javisst är de där "potatisblommorna" superfina och speciellt din på stam var ju så vacker!

    SvaraRadera
  5. Håller med, mycket vacker!

    Förstår dina funderingar, har också haft de tankarna, hur man ska nå fler, hur man ska tjäna pengar på bloggen etc. Men just nu får det vara för min del med, bloggen tar tillräckligt med tid ändå:)

    Ha det bäst!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Ja, vi är fler som längtar efter sol och sommar! Jag tror det är en potatisblomma på stam du har. Men vacker är den oavsett vad den heter.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Fin blomma! 7,7 grader brrr vi kommer frysa ihjäl när vi kommer hem från 35 grader hihi. kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Uj, så kallt! Har kanske inte en sådan bottennotering men det känns iaf likadant!
    Nu ropar jag efter värme och sol igen..

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blomma. Nej nog är det lite väl kallt tycker jag, men ibland så kan ju faktiskt augusti vara riktigt varm och skön, så håller tummaran för det :). Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera