måndag 6 augusti 2012

Arbetsmåndag med lite tips

Då har en ny hel arbetsvecka börjat!
Känns jobbigt men jag sitter här snart och skriver att det är fredag ;)

Gjorde några ärenden på lunchen och hade inte förberett nån mat så det fick bli en snabblunch. Ett tips när man har bråttom och inte vill äta för mycket kolhydrater...
Ett mosat ägg, keso och lite kaviar. Jag lyxade till det med en knäckemacka oxå :)
Smidigt och gott!


Snabblunch på altanen och hundarna hoppades på att det skulle bli nåt över till dem :)

Ett annat tips idag är min favortitmascara:


Vattenfast mascara är ett måste för mig som har ett öga som rinner då och då. L´Oreal har en som jag tycker är jättebra!

Här mjukstartar jag nya arbetsveckan med endast en långpromenad inplanerad denna kväll. Gäller att inte gå ut för hårt, det är ju några hela veckor kvar innan julledigheten ;)

Önskar er en bra start på denna vecka 32!
Kram Suss

21 kommentarer:

  1. Jättebra tips! Ha en bra start på arbetsveckan:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Å så fint kort på dig och hundarna!!
    Bra lunchtips, o gott!

    SvaraRadera
  3. Underbart kort och tack för tipset :) kram diana

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort på dig och vovvarna, som ser måttligt sugna ut! tack för det mattipset som verkligen behövs efter den här matsommaren!
    kram helena

    SvaraRadera
  5. Ja, en vecka går fort... det är måndag och fredag jämt :-) Så fint hundarna sitter och väntar på att få en liten smakbit... eller att något ska råka trilla ner :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni sitter där du och hundarna! Jag kör på med en semestervecka till:)). Regnet öser ner här idag.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Fint kort! Jag har en vecka kvar på semestern. Kramar till dig

    SvaraRadera
  8. Bara så fin bild.Ja en vecka går snabbt.Tack för tipset om man skulle fälla en tår.Ha en go start på veckanoch en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Så fin bild på dig!
    Och tack för tipset! Ägg är gott, och keso och kaviar! Ja, gott!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Å vad jag saknar min Ella då jag ser dina fina golden. Ella lämnade oss i somras efter 8 år tillsammans. Hon påminner mest om din hane som jag gissar är den mörkaste av dem? Njut av dina godingar!

    SvaraRadera
  11. Veckorna avlöser varandra och fort går det. Snart jul! : )

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Ska komma ihåg ditt keso ägg tips nu när jag återvänder till vardagen snart. Det har blivit alldeles för mycket mackor och picknick mat i form av smörgås under vår Sverigevistelse. Börjar längta tillbaka till rutiner och att hinna med att kolla in bloggar och skriva själv.
    Kram Anette ;)

    SvaraRadera
  13. Så fint kort! Tack för tips!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vad fina ni var allihop på kortet ...*ler....

    och mascaran du tipsar om gillar jag med ..brukar köpa den ibland också....

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  15. Bra tips! Har letat efter en vattenfast mascara, så den måste provas!

    Jättefint kort på dig och voffsingarna!

    Ha det jättebra! Kram!

    SvaraRadera
  16. Fin bild på dig och vovvarna!

    Vad bra med vattenfast mascara. Mina ögon rinner också ibland..jobbigt. Ska testa!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Det är en smidig lunch.
    Om jag har räkor i frysen brukar jag förbereda och ha några tinade i med.
    Hoppas du får en fortsatt bra arbetsvecka, och du, tiden går fort. Snart svämmar bloggvärlden över med julpyssel ;)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ibland får man 'höfta' till det med lunchen!
    Det känns som om jag inte har haft semester, allt gick in i sin rutin så snabbt! Konstigt..

    kram

    SvaraRadera
  19. Keso, ägg och salladskrydda är mums =)

    SvaraRadera
  20. Dessa trogna härliga hundar. De släpper inte tallriken med blicken. Man kan ju tappa något :)

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hihi, de vet allt hur de ska göra för att få en liten mumsbit, tittar med en liten sorgsen blick. Så söta, det går ju inte göra annat än slänga till dem något gott.

    Kram Therese

    SvaraRadera