lördag 25 augusti 2012

Stooort olivträd!

Har länge suktat efter ett olivträd, tycker de är så fina!
Passade på nu när Växtkraft här i staden hade 70 % rabatt så då blev det ett bra pris på trädet. Att det blev dubbelt så dyrt med särskild jord och gödning till denna tänkte jag inte på :) Måste få tag i en bra kruka till den oxå...


Så här högt var det men det ska klippas ner :)


Får se till att följa skötselråden så jag får det till att överleva inne i vinter...
Minstingen var med mig och handlade detta och vi hade lite kul när vi skulle få med det hem i bilen ;)


Men det fick rum fast jag fick stå ut med lite grenar i huvudet... :)

Här blir det en lugn kväll för mannen min och jag. Ingen stadsfest alltså! Lite bättre i ryggen för mannen min men inte läge för fest...
Äldste sonen ska ha killar här på bastufest innan de ska vidare ut. 
Yngste sonen fick en av biljetterna till stadsfesten och är där med en kompis. Även mellansonen är där idag oxå så vi är hemma helt själva ikväll.
Sen ska jag hämta hem dem framåt natten.

Dags för kvällsrunda nu. Här har vi haft en fin dag men det känns att kvällarna blir allt kyligare nu.

Hoppas ni haft en bra lördag?!
Kram Suss

13 kommentarer:

  1. Åh nu blir jag avis på ditt fina olivträd. Hade ett förra sommaren men inte sååå stort. Tyvärr tog jag död på det:(.

    Stackars gubben din med sin onda rygg. Hälsa så gott!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Hur sköter man olivträdet på vintern? Mitt har klarat sig bra nu över sommaren :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Vilket olivträd du fick tag på! Fint!

    Här har vi haft en helmysig grillkväll där vi har kunnat sitta ute och äta. Får ta vara på de kvällarna nu när det förmodligen inte blir så många fler.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. Helt klart rätt tid på året att köpa perenna växter!!! Jag väntar tills vårt Blomstertorg har femtio procent... Hoppas det blir oliver!!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint träd =) härlig bild på dig i bilen =)

    SvaraRadera
  6. Sååå fint olivträd! Kanske borde byta jord till mitt olivträd?!
    Sambon hade lastat hela bagaget med perenner igår när plantagen hade 50 procent.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Vilket fint Olivträd! Har också funderat på att skaffa ett men vet inte hur jag ska få det att överleva vintern;)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. Åh, det är så fint med olivträd. Men av någon anledning dör mina alltid. Så nu har jag slutat att köpa nya. Det blev lite för dyrt.
    Lycka till! Anita

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild i bilen.
    Ja de är otroligt fina de där träden.
    Hoppas kunna införskaffa mig ett ev nästa år. För det är just nu inte alls läge med en stor kruka med jord i på golvet inne....Stella börjar bli snabb och få låååånga armar ;)
    Hoppas ni fick en mysig kväll utan stadsfesten.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så underbart med ett olivträd! Hurra för att du har fått hem det till dig! Kram!

    SvaraRadera
  11. Wow vilket fynd, vem vill inte ha ett olivträd....hm, här blev det ett piilträd istället;)

    Ha en fin dag/Kram Lussan

    SvaraRadera
  12. Snyggt...Jag verkligen älskar olivträd...de gör så mycket både för terassen och sedan inomhus under vintern. FINT!

    SvaraRadera
  13. Fint olivträd! Jag köpte ett tidigare i somras och det är fortfarande fint, men jag bävar för hur jag ska få det att överleva vintern... Synd att ni inte kom iväg på stadsfesten, hoppas att ni fick en bra kväll ändå! //kram maria

    SvaraRadera