söndag 22 december 2013

Fler saker är på plats...





Ljuskronan är på plats, klädd med enris och lingonris.
Och igår till dukningen fick björkljusen komma fram på bordet bland nya hyacinter, tallris, kottar och annat.



Idag har vi besökt mannen mins pappa och min söta syster som fyller år idag så här 2 dagar före julafton.
Har tvättat ikapp, lyckas få ett berg där nere i tvätt stugan ibland... men även fått en del julklappar inslagna. Fler är kvar med de slår jag in när sönerna åkt hemifrån ;)
Hann oxå med en paus i soffan och kollade på romantisk julfilm, underbart med denna ledighet!

Men imon blir det mer att göra då det redan är dan före dopparedan...
Ha en härlig söndagskväll!
Kramisar




15 kommentarer:

  1. Men så snyggt med riset i ljuskronan. Så skulle jag vilja göra nästa jul, har en liknande krona.
    Varit i stan i kväll och köpt det sista, lagom med folk vilket jag hoppades på.
    Jag hoppas hinna göra julgodis i morgon, annars klarar vi oss utan det :).
    Julkram från Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken fin ljuskrona!
    Önskar dig ne riktigt God Jul! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!! Ljuskronan är fantastisk!
    En så där kyrka som du visade i förra inlägget har jag önskat mig så länge jag kan minnas, min barndomsvän hade en sån och jag var så avis..

    Ha en fortsatt fin fjärde advent och GOD JUL!
    Catta

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin ljuskrona! Härligt när man får göra saker och ting i sin egen takt och lägga in lite slappartid emellan. Ha en trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  5. Vacket <3 ..
    /Julekram

    SvaraRadera
  6. Gillar din fina takkrona.
    God Jul kramar Anette

    SvaraRadera
  7. Åh, vad mysigt du har det kram Diana

    SvaraRadera
  8. Åh vilken underbar ljuskrona! Kramar

    SvaraRadera
  9. Så vacker ljuskrona!!! Önskar Dig en härligt God Jul med nära & kära. Julkramar från Kate

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker krona!!

    Vill önska dig en riktigt God Jul och hoppas att den blir fylld av härligheter//Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Vacker krona och jättefina ljus !!!....jag önskar dej en God Jul och hoppas tomten är snäll mot er nu, så ni får många julklappar, hihi....
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Ha en riktigt god jul nu, med dina nära och kära. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. En riktigt God Jul!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Så fin ljuskrona du har gjort. Ha en fin lillejul Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker o julig ljuskrona. Önskar dig o dina fina killar en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera