torsdag 18 december 2014

Den vackraste....







Vackraste blomman dessa juletider. Amaryllisen!
Enligt mig...






Fick denna fina med vide kvist av söta vänner som var här innan festen i lördags. 
Och jag njuter av den varje dag.


Redan torsdag och mindre än en vecka till dopparedagen.
Ikväll blir det träningspass för imorgon ska jag till stan direkt efter jobbet och leta klappar. Sen ska plocka upp symaskinen för att laga en kjol och sy upp byxor. Länge sen den var framme. Går nog säkert bra...
Tar bild efter bild och hoppas att det snart ska lysa vitt utanför. Men enligt sista prognosen så ser det ut som en riktig höstdag på självaste julafton...




Ha det gott!
KRAM




8 kommentarer:

  1. Håller med - Otroligt vacker ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Amaryllisen är julblomman nr 1.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, amaryllis är verkligen vackert! Tycker även din videkvist är fin, påminner om vad som väntar efter vintern.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Heeeelt galet att det snart är julafton. Jag hänger inte med för fem öre. Jag känner dock att kroppen och huvudet behöver julledigt så det ska bli så skönt att vara långledig. Jag jobbar dock måndag också men sen så. :) Hur är det för dig, långledig eller inte?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Amaryllis är en jättevacker blomma och även min nr1 av julblommor

    SvaraRadera
  6. Så vackert. Jag har lite problem med min det är så hög och vill nästan tippa över..... Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Gillar också amaryllisen. En vacker blomma. Skulle hellre ha snö på julafton. Fast man kan ju inte råda över vädergudarna. Får göra det juligt inne i stället. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Åh amaryllis är så vackra ja! Jag har också en vit ljuvlig en. Funderar på att inhandla en röd även i helgen. Såg där nedan att du gjort en cheesecake, så gott det såg ut! Jag hade också tänkt försöka mig på en pepparkakscheesecake:)
    Kram

    SvaraRadera