lördag 4 april 2015

Det ska vara ägg i påsk och ett filmtips...




Ja ägg hör påsken till. Här hemma äter vi mycket ägg. Jämt. Vet inte hur många äggflak vi släpar hem från Maxi varje vecka...
Detta vita ägg kommer dock fram bara när det är påsk helg. Och nu står det där på svarta skåpet jämte de tända ljusen.




Hemkomna efter flyttningen. Det var inte så mycket att bära men mycket att skruva.
Jag har varit nere bland gömmorna och hittat lite mer saker som vi ska ta med imorgon. Sånt där som kan vara bra att fylla ut med nu när han flyttar från liten etta till en större tvåa.

Ska sätta mig ner i soffan nu framför tv och datorn. Kanske blir det en film ikväll eller somnar vi tidigt...
Kan tipsa om en bra film vi såg igår kväll

Bildresultat för the blind side

The Blind Side
En mysig, rolig och gripande film med Sandra Bullock som är en av mina favoriter.


KRAM



9 kommentarer:

  1. Så fin Ägg ♡ ...
    Tack för Filmtipset mé & ha en fortsatt trevlig Påsk!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtipset, vi satt just och funderade på vad vi skulle titta på. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Här äts också mycket ägg. Så fint ditt vita ägg är. Den filmen är jättebra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Visst hör det till att ägga till sig lite mer under påsken haha. Sandra Bullock gillar jag också.....så himla check. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Sandra är så bra! Fint det där ägget är.

    SvaraRadera
  6. Mysigt, tack för filmtipset kram Diana

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert ägg. Kan du ju ha framme året om tycker jag! Tack för filmtips, för Sandra Bullock är en favorit hos mig med. Hon har nåt visst!
    Spännande med flytt till en större lya för sonen.
    Ha en fortsatt fin påskhelg, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Det vita ägget är jättevackert.

    SvaraRadera
  9. Här går det också åt mycket ägg i alla former. Tack för filmtipset.
    Ha en fortsatt bra påskhelg.
    Kram Petra

    SvaraRadera