söndag 28 augusti 2016

Söndagskvällsmys...




Hemma igen efter helg i stugan. Vi har fått mycket gjort men taket blev tyvärr inte färdigt, vädret satte stopp för det...

Igår fortsatte vi med att köra en massa till tippen. Både en del saker som var kvar från förra ägarna och en massa från trädgården som vi klippt bort. Alltid lika skönt att rensa.
När vi var på tippen så frågade jag om en del saker som skulle slängas och då undrade killen som jobbade där om jag inte vill skänka sakerna till loppis de hade där och självklart gjorde jag det. Loppisen hjälper de som haft det extra tufft i livet och försöker komma tillbaka till vardagen. Frågade honom också om del av de möblerna som vi har haft kvar i stugan och de ville gärna ha de också, så idag ringde jag och de kom och hämtade möblerna. Perfekt! Vi blev av med möbler vi inte ville behålla och de var jättenöjda med att få de och kunna sälja de på loppisen.

Sakta men säkert så blir det "vår" stuga. Även om stugan kommer bli en byggarbetsplats så vill vi göra det lite hemtrevligt där så länge, annars finns det inte en chans att trivas...

Nyligen hemkomna, tvättmaskinen är igång och ljusen är tända. Med en stor kopp te blir det nu datortid och så ska jag bläddra igenom några kataloger som kommit, leta inspiration både till hemmet och stugan, innan jag kryper ner i sängen. Rätt trött i kroppen efter en hel del arbeten.




Ha en skön kväll!
KRAM




4 kommentarer:

  1. Moha

    Välkommen! Tack och lite om mig själv! Hej på er!

    Först vill jag börja med att hälsa er alla nya läsare välkomna till min värld. Det glädjer mig att få dela med mig av min vardag till er.

    Jag vill också passa på att säga Tack, tack, Tack - för alla positiva kommentarer. Som ni säkert har läst så vill jag vara en förebild för HELA mänskligheten och dela med mig av mig själv.

    Dom senaste dagarna så har jag levt i en bubbla och jag förstår inte vad som riktigt har hänt. Det är bara roligt och jag är överlycklig.

    Jag är bara mig själv, öppen, ärligt och en hel del kärlek. Min resa har varit upp och ner - det är inte alltid lätt att leva med en funktionsvariation med personliga assistenter men jag är jag och mitt liv ser ut såhär. Ni som är nya vet inte heller att jag har skrivit en bok. Synlig fast osynlig - en dotters tankar om sina "pappor" - heter den.
    frikraftenstext.blogg.se

    Jag kommer att använda denna blogg till att skriva löpande texter och/eller dikter om mina upplevelser, tankar & känslor.. Denna blogg är privat men ni kan läsa, gråta och skratta för er själva. Kärlek till er! /Frikraft. Tittar gärna in.

    Hemsida: http://frikraftenstext.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja hua vilket väder, som om hösten kom med en gång, här blir det också tända ljus och en stor kopp kaffe. Ha en fin start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ja helgen har verkligen gått från högsommarvärme i fredags till riktigt höstrusk igår söndag. :-) Märkligt väder, men lite mysigt var det igår när det blev totalt helmörkt där på eftermiddagen och man fick tända upp lite. :-) Kramizz och ha en jättefin fortsatt måndag/Laila

    SvaraRadera
  4. Det är så himla bra att skänka gjorde vi massor när vi flyttade nu går till bra ändamål

    fin start på veckan kram

    SvaraRadera