måndag 17 oktober 2016

Lite mer plats




När vi byggde om här hemma ville vi ha en stor matplats. 
Killarna har ofta haft vänner här hemma och med ett stort matbord med åtta stolar och smidigt plats för minst två till så har vi fått rum många här vid matbordet. 
Sen de två äldsta flyttade (minstingen flyttar förmodligen snart också) så känns det onödigt med detta stora bord. Vi är för det mesta bara tre till middag (eller bara mannen och jag) och då sitter vi bara vid kanten av bordet. Förra helgen testade jag att ta bort en av iläggsskivorna och ta bort två av stolarna. 
Blev bättre storlek på bord för oss och lite mer plats.

Kommer bli lite fler förändringar här men vi har inte riktigt bestämt hur än. Jag som alltid vill ha allt färdigt på en gång känner att vi tar lite i taget och ser hur det blir. Har vant mig vid det nu sen stugan....





Ny vecka har startat. 
Tomt här hemma och mycket som inte är sig likt, skönt ändå med vardag igen och en del annat att tänka på... 
Victor´s katter är kvar här hemma så Svea har lite fyrbent sällskap också.
Vi tänder ett extra ljus för Chippen här varje kväll.

Hoppas ni haft en fin start på veckan!
KRAM




10 kommentarer:

  1. Fint med ett extra ljus<3.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är tomt hos er nu. Fint med ett litet extraljus som tänts.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Fint! Förstår att dt känns tomt. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Men Sus..... Åh mitt hjärta brister.. ( :( :( Lilla, lilla vännen.. Dessa djur som ger en sååå mycket, lika ont gör det när dom lämnar oss. Min allra största och varmaste kramar från mig till Er och naturligtvis även till Svea <3 Jag vet hur jobbigt Ni har det...Kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Ja det kommer ju länge att kännas så tyvärr...hoppas det blir bra till slut & så snyggt ni har det, ja det blir tomt när kidsen flyttar ut :( fin dag kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt med lite extra utrymme. Bara att stoppa i skivorna igen vid behov! Vi har också rejäl matplats där vi får plats många.
    Läst ikapp hos dig och beklagar sorgen efter Chippen... Vet ju så väl hur det känns, var ju själv där för ganska snart ett år sedan. Det är en sådan djup tomhet och det är så jobbigt att se den andra hundens sorg. Det tog tid att "komma över" vår Rufus. Nu orkar jag tänka på honom utan att bli ledsen. Men det är jobbigt att möta en hund av samma ras, eftersom han inte var så jättevanlig.
    Många styrkekramar till dig och din familj och låt sorgen ta sin tid. Många tänker att det "är ju bara en hund", men det är så mycket mer... Alla minnen, allt mys...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Fina Chippen. Fy vad ledsamt.
    Jag bävar lite för den dagen när kidsen flyttar. Även om man får vissa plussaker också.
    Stor stor kram till dig, Suss
    Petra

    SvaraRadera
  8. Beklagar er sorg. Vet att det är jätte svårt att ta bort dom men vad gör man. Det är för deras skull.
    Vi var lite nervösa när Smilla skulle röntgas då vår förra hund Zigge hade anmärkning på höfterna och vi fick ta bort han bara 5 år gammal. Men hon gick felfri igenom..... Blir tomt utan dom helt klart!

    Stor kram Kia

    SvaraRadera
  9. Fint med mer "space"....jag förstörde vårt köksbord igår (medvetet), hihi...slipade ner det ganska mycket, fick för mej att jag ville ha ett slitet och lite rått bord ;)...så det blev som det blev ;)...och både dottern och jag gillar det ;)....få se hur länge vi har det som det är...går ju alltid att måla det igen ;)
    Ja veckorna går undan...
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det som alltid . Förstår att det känns tomt sånt är ofta väldigt jobbigt första tiden <3 tur hon har lite kompisar där nu då

    kramar o fin onsdag

    SvaraRadera