måndag 4 januari 2016

Nu är julen borta






Idag har jag plockat. Hela dagen.
 Den största granen skickade vi ut igår. De andra idag. Och jag har plockat ner alla julsakerna.


Pyntgranar, stjärnor, ljusslingor är borta nu (eller några stjärnor fick faktiskt vara kvar). 
Hade inte många tomtar men de som varit framme har fått krypa tillbaka till lådorna. 


Ljusstakar och stjärnor är fortfarande kvar i fönsterna på framsidan och det får de vara tills imorgon bitti.

Veckans första gympass är avklarat. Nu ska jag kura ihop mig under en filt, ljusen är tända och en varm kopp te väntar.
Kvällsmys.

KRAM



9 kommentarer:

  1. Snart åker gran, ljusstakar och annat pynt även ut hos från oss. Skall bara njuta av det liiite till. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Här åker gran och pynt i morgon, får se hur jag gör med ljusstakarna.
    Låter som en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Skönt att få bort julen, själv har jag bokat onsdagen till julgransplundringen. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Här har det också plockats bort en massa julsaker idag. Granen får dock stanna lite till. Vi har den i uterummet. Där stör den inte så mycket. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. NÄÄ inte än!! Förstår inte att nästan alla som blogga tar bort julen redan. Det är ju så mysigt med alla tusen ljus i novembermörkret och kylan. Ja, ja man gör som man vill =) Jag håller på gamla traditioner och har julgransplundring den tjugonda knut.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Flitiga du....bara mys på under filten. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Måste plocka bort en del innan torsd eftersom vi får besök av en som är allergisk mot gran och hyacinter, men nu kanske det ändå börjar bli dags att plocka bort julen. Vi måste prata någon dag och planera inför helgen 23/1.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vi har inte haft så mycket jul framme den här julen. Men jag behöver också plocka, städa och fräscha upp. Får se vad morgondagens energi bjuder på. Idag ska jag jobba.
    /P

    SvaraRadera
  9. Samma här och det är så skönt att rensa upp!! Vårt har u varit framme sen 1:a advent, så nu räcker det. Och tid tar det att plocka ner "ett helt hus".
    Önskar Dig en fin Trettondagsafton, kram Kate

    SvaraRadera