torsdag 2 maj 2013

Stilleben





Dagens torsdagstema - stilleben!
Återigen blev jag väldigt fundersam på hur jag skulle tolka detta tema. Googlade lite och hamnade på fina bloggen Simplicity där jag hittade inspiration!

Här är min tolkning.

Ljuslykta - Åhléns
Tavla - Louise Interiör
Buddhafigur - Växtkraft
Kruka - Nya Ogräset
Ljusstake - IEMS

  


För att se fler tolkningar av detta spännande tema så kika in här på Fabriken!


Känns som måndag igen efter ledig dag men det är ju faktiskt torsdag.
Skönt med ledig dag mitt i veckan och skönt att vi fick så mycket gjort igår. Och såå glad blev jag när mannen min var färdig med bordet! Blev verkligen som jag hade hoppats!
Visar det senare i veckan...
Men kallt var det idag igen, frost här. Så typiskt för igår ställde jag ut olivträdet när vi pysslade på altanen och jag glömde förstås att ta in det igen. Hoppas nu det klarar sig när det har klarat hela vintern...


Nu jobbardag, ses senare ikväll :)

Carpe Diem
Kram kram






26 kommentarer:

  1. Fin tolkning! Jag älskar att inreda med böcker! :)
    Hoppas ditt olivträd klarade sig! Spännande med bordet...
    Ja, nu blir det två dagar jobb sedan ledigt igen ;)
    Kram och ha det gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder, och fina saker. Ha en fin torsdag, snart helg igen. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!!!
    Japp då var det torsdag och helg igen. Det gillas.
    Ha det skönt i vårsolen
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt har du det där på ditt vackra skåp!
    Ska bli kul att se bordet :)

    Ha en härlig dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  5. Håller verkligen med, vad fint du har på ditt skåp.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du fick fram en fin fin tolkning där. Ha en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Tycker du tolkade inspirationen alldeles utmärkt!!
    Önskar Dig en ny fin vårmånad och en toppendag, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Snygg o stillren tolkning av stilleben o som jag sagt innan gillar jag ditt svarta skåp sååå. Ska bli spännande att få se bordet, här ritas det oxå på ett till min köks/kryddträdgård. Bilder på våra uteplatser kommer när det blivit lite grönare ute o jag fått till lite planteringar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Ja, jag blev väldigt ställd när jag fick skrapa bilrutan igen när jag gav mig iväg i morse.
    Mitt olivträd har med stått ute i natt så hoppas det fixar det.

    Stilleben?!? Spännande, då får jag allt spana in fabriken idag. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  10. Så fint! :) Ja, det var bra mysigt med en ledig dag så där mitt i veckan och nog blev det lite måndagskänsla över denna torsdag. :)

    Tack snälla du för fina ord på min blogg. Vad glad jag blev och dessutom hittade jag hit till din fina vrå av bloggvärlden. :)

    Ta hand om dig och ha en fortsatt bra torsdag!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Såå fint! Älskar din svarta skänk! Så oväntad och så fin!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Så fint hos dig! Jag bara måste måla mitt skåp svart, det är så snyggt!

    Kram viktoria

    SvaraRadera
  13. Fint stilleben! Jag gillar det skarpt!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  14. Underbart vackert....
    Ha en fin dag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder,Ha en skön torsdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  16. Jättefint stilleben ;) och ha en fin torsdag!

    Kram ullis

    SvaraRadera
  17. Så fint och stilrent!
    Susanne

    SvaraRadera
  18. Så jättefint! Me like alot! Kram Nilla

    SvaraRadera
  19. Snygga stilleben, helt i min smak.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Så snyggt, älskar stilen men skulle aldrig få till det själv;(
    Kram

    SvaraRadera
  21. Så fint! Du tolkade det perfekt anser jag:)
    Ja, visst är det snurrigt med dagarna, men gör ju inte så mycket när det typ betyder att vi har fredag lite oftare;)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  22. Superfint stilleben!!
    Javisst blev man dagvill när de är helgdag mitt i veckan, men skönt är det att de är helg snart igen!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  23. Fantastiska bilder, du är duktig att fota! Jag gillar sakerna på bilderna också, jättefint.

    Nej någon vidare värme har vi inte här heller, det blåser så mycket. Nu håller jag tummarna för att vi får en skön och varm helg :).

    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  24. Så vackra bilder och stilleben från ert hem!
    Det är ingen vidare värme här heller.. Minusgrader varje natt faktiskt.
    Men nästa vecka så spår dom att den riktiga värmen är på gång :)
    Hoppas :)
    Ha en mysig fredag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  25. Jättefina bilder från erat mysiga hem =)
    Vad skoj med bordet, alltid roligt när något blir precis som man vill eller tänkt sig.
    Ha en mysig fredag <3 Kramen

    SvaraRadera