torsdag 27 november 2014

Bland tomtar och utslagna hyacinter...





Ja här har jag tagit mig en paus. För att äta och ta en stor kopp te.
Sitter här bland tomtar, utslagna hyacinter, ljusstakar, lyktor, stjärnor m m. Och vet inte hur jag ska få fram allting innan det är kväll. Fast kvällen är lång. Och annars får det sista vara till morgondagen helt enkelt. 








Ledig i eftermiddag. För att hinna mer... Kom förstås inte iväg den tid jag ville ändå. 
Tog en långpromenad först. Letade mossa och kottar. Långt där ute i skogen. Till vovvarnas lycka. 
En ännu gladare Chippen som fick stanna kvar ute idag när det äntligen var torrt. Som absolut inte vill komma in så han tittar inte på mig när jag kommer ut. Tror inte han syns...
 Och en trött Svea som somnade gott här inne. På filten.




Dags att putsa fönster. Går nog sådär eftersom det hunnit bli mörkt ute...
Nu måste jag sätta fart i alla fall.


Ha en fin kväll vänner!
KRAM




17 kommentarer:

  1. Ha ha så mysiga hundarna är! Cool han som ligger ute! De är så roliga när de spelar osynliga...ha ha...det gör mina med ibland, varken hör eller ser när man ropar eller tittar på dem;)
    Du får säkert jättefint hemma tror jag!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Tomtarna var ju helt fantastiska. Var har du köpt dem?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Wooo....Underbart & naw...Så söt voffs/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med skogspromenader... jag och sonen var på moss-plockar-tur i landsbroskogarna idag. Fint det!
    Ha en fin kväll, och lycka till med fönsterna!

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och fint. Älskar doften av hyacinter. Kram.

    SvaraRadera
  6. Gör som jag...pynta lite varje dag....du hinner få upp stakar och stjärnor....resten tar du eftersom ;))....jag har också kottar och mossa lite varstans...det är fint med pynt från naturen. Jag har plockat både granris och enris....det kommer fram till helgen ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Så fint du gör och jättehärliga detaljer. Älskar kottar och mossa. Vilka underbara bilder på vovvarna!

    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder!!
    Hoppas du hann mysa lite med.
    Här tog maken hand om den där fönsterputsningen.
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. WOW säger jag bara - här ligger man helt klart i lä, vad duktig du är!! Och finaste hunden också, jag är ingen hundmänniska egentligen men han såg undrbart fin och snäll ut. Stor kram!!

    SvaraRadera
  10. Här har fixats hela dagen med, med advent och julpynt. Tvättade alla fönstren gjorde jag ju på min julstöksvecka, så nu var det bara att hänga upp alla gardiner vart efter. Skönt med en lång stund i skogen, både för dig och hundarna.
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Så fina dina hundar är. Hoppas du hann med dina fönster. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Wow, duktig du är! Jag och tjejerna ska pynta på lördag, så allt är klart till söndag. Jag vill inte tända stjärnor och adventsljusstakarna förrän den 1 advent....!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  13. Men du har ju hunnit långt....jag ska också snart...Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Så vintrigt fint hos dig! Ha en fin fredag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  15. ljuvliga bilder och så mysigt och börja pyssla
    och helt underbar hund
    Varmaste kramar till dig
    och ha en fin helg och första advent!

    SvaraRadera
  16. Jag som inte ens har börjat :) men det tar sig nog.
    Fina tomtar och härlig hund
    Kram

    SvaraRadera