lördag 22 november 2014

Vi räknar ner....






Mot juletid.
 En viktig detalj dessa tider. Lussebullar.
Här har det bakats i två omgångar.





Förra gången gjorde vi lussekatter och lussebullar med vanilj.
Denna gången blev det vaniljbullar och även en lyxigare variant med mandelmassa.
Jag tyckte de var sådär men mannen gillade de. Mycket. De yngre männen föredrar de med vaniljsocker.

Receptet hittar ni här.

Samma när jag gjorde Macarons. Jag tyckte sådär men killarna gillade de (några som undrade). Sällan nåt fikabröd som blir förstört här hemma...






Nu åker vi mot Kalmar. 
Ha en fin helg!
KRAM





10 kommentarer:

  1. Underbart vackert ♡ ... &
    Riktigt fina Saffransbullar/Kram

    SvaraRadera
  2. Lussebullar med mandelmassa ...mums!......nästa helg ska jag börja pynta på riktigt!...då springer jag upp och ner i trappan till källarvåningen, hihi.....det ska bli roligt men jag dämpar nog ned pyntningen i år ;).....
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint adventsljus. Lussebullar har vi inte bakat än, inga pepparkakor heller men vi julpyssla idag.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Hej,
    kika gärna in på vår nylanserade webshop - www.lantligtivitt.se

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nämen åh så gott! Jag sa senast idag att jag längtar efter lussebullar:)
    Då vi inte har några här denna kväll får det bli att mumsa på godis istället.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mmm så gott. Jag får nog också sätta igång. Undrar vad jag väntar på haha....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Å så gott! å så fin! åså JUL!:)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint adventsljus!! En sats med bullar har det bakats hos oss, med vanilj och vanliga lussebullar! Gott! Gjorde även mazarinkaka med pepparkaksglasyr - det var en hit!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Åh lussebullar. Nu kände jag för att sticka hem och baka lussebullar. Kan känna doften ända hit. Mums. Det är kanske det man ska göra nu i helgen :-)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera