onsdag 12 november 2014

Jag är inne i en svart period....






Ja i alla fall när det gäller inredning...



I denna inredningstidningen hittade jag en fin lägenhet med en massa snygga möbler.
Robusta möbler i trä men även svarta. Vilket jag har snöat in på ordentligt nu.


Funderar jag på om inte det här skåpet ska bli svart? 
Vad tror ni?


Stolen ska definitivt bytas ut men har inte hittat nån annan än.
Funderar på en Tolix-stol (eller i alla fall en kopia) eller en Öglan-stol om jag kan fynda någon?
Eller kanske en gammal karmstol. Som får bli svart.



Till jul vill jag dock ha in mycket vitt, med blandning av lite svart och silver. Så det blir nog ingen förändring på skåpet innan dess.


Vad dessa vardagar försvinner snabbt. Jobb, hundpromenader, träning och hemmapyssel. 
Men nu har jag bänkat mig i soffan. Tänkte kolla på julinspiration. Så sugen på att börja plocka fram lite pynt. Till helgen kanske.

Har ni smygstartat med pyntet där hemma?
KRAM





18 kommentarer:

  1. jag försöker hålla mej från att pynta innan första advent...men man vet aldrig hur det kommer att bli, hihi....tror skåpet blir snyggt svart....
    Kram bi

    SvaraRadera
  2. Inget pynt ännu, men är rätt sugen....så vi får väl se om det kommer fram ngt eller om jag kan hålla mig tills advent. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Jaaaaa, jag kunde inte hålla mig idag;-)
    De där julkulorna jag köpte för två veckor sen blev nu av med silkespappret och hamnade under glaskupan.
    Jag var bara tvungen;-) Spelat julmusik hela dan!
    Ja, det kan säkert bli fint svart. Det finns ju såååå mycket fin inspiration överallt.
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint med svart och vitt. Lite pynt vill jag ta fram nu. Det är så mysigt med allt till jul. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också det svarta... Tror säkert att skåpet skulle bli fint i svart!
    Inget pynt ännu, men jag såg glögg på Ica idag och blev oerhört sugen på det..
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Svart är snyggt och jag tror skåpet blir bra som svart, fast det är fint som vitt också förstås.
    Nej inget julpyntande här än, men jag är sugen att börja lite smått.
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Jättefint!
    Men nej, inget pynt än....men det kommer nog snart. Mysigt! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Tänkte smygstarta med pyntet i helgen ;) Ja, jag gillar också svart! I kombination med vitt, silvrigt och brunt. Det får inte bli för svart...Har två svarta skåp och så är köksstolarna svarta. Liksom sängen. Och badrumskommoden... ;) Men skåpet i hallen har apat så mycket färg så det är svart shabby chic... och är det något jag inte gillar i inredningsväg, så är det just chabby chic. Måste byta ut skåpet mot något men vet inte vad. Vill fortfarande ha svart. Måla igen gör jag inte, eftersom det höll så dåligt på just den möbeln första gången :(
    Jag tror skåpet ditt blir fint som svart! Men jag skulle nog inte ha en svart stol intill då. Om det vore jag och jag väldigt gärna ville ha en svart Tolix, då skulle jag nog behålla skåpet vitt ;) Skåpet är fint hur som :)
    Kram/maria
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Inget pynt före advent. Kommer det tidigare riskerar jag att kräkas på det till jul
    Men i helgen kommer nog utebelysningen upp
    Kram

    SvaraRadera
  10. Smygstartar med julpysslet nästa vecka, då jag har min traditionella semester: Jul-fixar-vecka. Längtar efter den...
    Svart och vitt passar ju alltid, går liksom aldrig ur tiden... Sen kan man ju matcha med någon kudde i annan färg om man vill.
    Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Åh,tror det kommer bli jättefiiint ♡ ...
    Näe,här är inget smygstartat mer än att i stort sett alla jilgåvor är fixade :)

    /Kram

    SvaraRadera
  12. Skåpet kommer nog bli jättefint som svart! Och stolen är snygg, men det är ju min smak som gillar den gamla stilen men "snickarglädje".
    Här får julpyntet dröja en stund till. Dels så är det inte så kul när köksrenoveringen med sitt stök tar bort all mysighet och sen så är jag inte så jättemycket för julen så det brukar ändå bli ganska sparsamt.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  13. Ja jag har smygstartat. Men bara med en lykta jag köpt. Men är sugen på att redan gå al in! :)

    SvaraRadera
  14. Vilka fina inspirationsbilder. Jag gillar också det svarta bland vitt i inredning. Kram.

    SvaraRadera
  15. En liten rumsgran har smugit sig in. Ett doftljus också:) Snyggt med vitt och svart men jag gillar hemma att ha in en varmare ton också. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Jag gillade också det där inredningsreportaget, det ser jättefint ut med det mörka träslagen och ditt skåp blir nog väldigt fint i en mörkare färg.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Snyggt med svart. Det gillar jag med....Jag tycker du ska köa på med att måla skåpet. Det blir nog snygg. Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Jag smygstartar inte, men det kliar i fingrarna nu... i går när jag var ute på promenad såg jag i en del fönster att folk har börjat få upp adventsstjärnor. Det är absolut upp till var och en, men jag tycker inte att grejerna ska upp förrän till advent, så jag väntar.
    Kram J

    SvaraRadera