fredag 2 oktober 2015

Fredag med grillat






Medan jag tog kvällspromenad med vovvarna så fixade mannen middag. Grillat.
Fortfarande lika gott.
Dukade gjorde jag. Men det fick allt bli inomhus. Med tända ljus. 





Blir mörkt snabbt nu. Alldeles för snabbt för min kamera. Får nog bli ett nytt objektiv. Också...


Idag har jag varit en tur till Värnamo igen. Trodde jag skulle få prova ut vilken lins jag ska ha till operationen. Men icke. Bara en kontroll.
Läkaren kollade hur det såg ut efter ögonlocks operationen. Och han var nöjd. Och det är jag också!
Så ytterligare väntan i nästan 2 veckor till. Sen ska den där linsen provas ut. Och för att det ska kunna göras måste jag var utan mina månadslinser i en vecka innan. Så det blir glasögon igen...

Men om en månad kanske jag kan lägga linser och glasögon åt sidan för alltid. Hoppas!


Ha en fin fredagskväll hörni!
KRAM



8 kommentarer:

  1. Oj vilken härligt känsla att slippa glasögon och linser! Hoppas det funkar!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så fint du dukat. Håller tummarna för att du slipper linser och glasögon. Vilken lycka om du klarar det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Mysigt du dukat. Vi grillar i stort sett varje helg året om. Det blir mörkt snabbt nu, och mörkret på morgonen har jag riktigt svårt för.
    Hoppas det blir som du vill, och att du slipper glasögon och linser.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Gott med grillat, det var ett tag sen jag åt det!
    Lycka till med linsprovningen, såg här tidigare operationen du gjorde, härligt! Hoppas nästa går bra och du slipper glasögonen. Lycka till!
    Trevlig helg!
    Sabina

    SvaraRadera
  5. ser himla härligt ut!! Ha en fin helg. Kram Jannice

    SvaraRadera
  6. Mysig fredagskväll hos er ;))
    Önskar dej en toppenhelg...hoppas solen skiner !
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Mm..vad gott med grillat. Det skulle jag kunna äta året runt om jag kunde. Mysigt ni såg ut att ha, du och tjejgänget.
    Skönt att allt gått bra med operationen.
    Ha en underbar lördag kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Älskar grillat!
    Jag är lyckligt lottat som lever med en man som grillar året om :D

    SvaraRadera