lördag 3 oktober 2015

Viktigt med det gröna




Färglöst. 
Ja det kan en del tycka om vårt hem. Vitt, svart och grått. Mina färger helt enkelt. 
Men jag bryter ju gärna.
Med lite korg. Lite koppar. Och mycket grönt.
Älskar gröna växter. Och ibland älskar de mig tillbaks.




Denna Paraplyaralia trivs verkligen. Den har fått flytta ner på golvet. Växer lite åt alla håll och behöver väl snart en större kruka...


Hade planerat en hel dag i arbetsrummet men så blev det inte. Började morgonen med promenad tidigt och efter en lugn skön frukost började jag plocka här hemma. Detta plock. Verkar som det aldrig tar slut...
Växter har duschats och fixats, hallgarderoben har blivit av med sommarskor för att fyllas på med vinterstövlarna och tvättmaskinen har fått jobba för att få undan veckans högar. Sen en storstädning på det, ja det blev min lördag det. 
Men inte fel med den där känslan av städat och i ordning. 
Fick ett snabbesök av syster med sambo också.


Nu blir det lite datorjobb medan mannen min står vid grillen igen. Kycklinghamburgare grillas idag och det ser jag fram emot. Han kan det där med matlagning.

Ha ett härligt avslut på denna lördag!
KRAM




11 kommentarer:

  1. Tycker vi grillat så lite i år .. :( vad är kyckling burgare något man köper så eller gör ? hahah dumma mej som inte vet =)

    vi har oxå färglöst om de nu säger så men mår inte bra av för mycket färg anser ja säkert dumt men brukar ju ta till som dej me korgar ojust nu lite beige färg. vill annars ha det ljust

    SvaraRadera
  2. "Färger" helt i min smak !
    Det är inte mycket som "sticker ut" hemma hos oss heller,
    men jag är nöjd för det är precis så jag vill ha det :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grönt är en fin färgklick att ha hemma :) Hoppas du får en fin dag <3 Kramen

    SvaraRadera
  4. God morgon ,,,,men vilken härlig blogg du har o super fina bilder :) låter som du åt gott i går :) ha en skön söndag kram

    SvaraRadera
  5. Gröna växter ger alltid lite värme till ett hem och jag försöker att inte ta dö på dem här hemma, he, he. Kycklingburgare lät galet gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Härlig känsla när allt är städat och fint. Hade också en sådan dag i går. Känns bra idag. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Kärleken mellan mig och mina gröna är oftast inte ömsesidig.....jag får köpa nytt hela tiden. Skam den som ger sig. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Gillar också att ha det avskalat i vitt, grått och svart men med något som bryter av. Gröna växter är fint. Kram.

    SvaraRadera
  9. Fin gröna växter.
    Ja visst är det så att plocket tar aldrig slut, men visst är det så att det är ganska härligt att plocka och fixa också.
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Du har det så fint. Jag tycker också bäst om det färglösa, tycker att det ger ro.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Bra basfärger säger jag! Det är mina färger också. Sen om man vill är det lätt att slänga in något mer färgglatt.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera