måndag 14 december 2015

En frostig start





Ute är det inte så juligt här hos oss. En ljusslinga lyser upp lite på altanen i alla fall.
Vackert idag när vi fått minusgrader. Faktiskt hela sju grader kallt när vi gick morgonpromenixen.
 


 
Blev en frostig start på veckan. Hoppas det håller i sig!
Vovvarna gillade också kylan. Jag var hemma en sväng på förmiddagen när jag väntade på sotaren så då fick de vara ute på trädgården en stund. Chippen la sig direkt, på det frostiga gräset, och ville inte gå in igen...



 
Medan Svea passade på att leta efter gamla godisar som kanske missats.



Sista hela jobbarveckan för det här året har startat. Eller hela, jag slutar runt lunch på fredag och den dagen blir det fullt upp med julpyssel där hemma men först måndag.

Har ni haft en bra start på veckan?
KRAM



 

12 kommentarer:

  1. Samma här... Det får gärna hålla i sig, men det ser det inte ut att göra.
    Men så mycket skönare med lite frsik luft ju!
    Ha en fin måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med kylan. Vi hade minus åtta i morse och det enda som saknas nu är lite snö. Ha en skön måndag! //Sofia

    SvaraRadera
  3. frosten är bra härlig tycker jag! underbart. kram

    SvaraRadera
  4. Lite mer vintrigt ute så kanske min julkänsla kan vakna. Men visst är det vackert med alla frostkristaller.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  5. Här är det både frost och lite snö. Tänk att det känns lite bättre och ljusare då. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Så otroligt söta hundar!
    Ha en fin vecka. Sista jobbveckan för min del också :-)

    SvaraRadera
  7. Fin han är Chippen där han ligger och njuter. Och söta Svea:)
    Lykke skulle inte få för sig att lägga sig ute på gräsmattan nu i kylan, nej det ska vara både kuddar och filtar:)
    Vackert med rimfrost. Här hade vi -5° i morse, nu regn och +1°
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. jodå här va oxå kallt idag minus 5 i vartfall. o halt. lite snö . har inte försvunnit ännu .
    va mysigt me vovvarna förstår de gillar det.

    Försöker få ledigt julafton o de två efter helgen så blir det lite lungt vi får se.
    kram o fin tisdag

    SvaraRadera
  9. Så härliga frostiga bilder du bjuder på idag. :-) Här har det varit just sådär krispigt vitt hela dagen...rätt härligt tycker jag. :-) Min måndag och har varit en lång dag på jobbet, där jag avslutade bokslutet och sen påbörjade städa mitt nya rum som jag skall flytta till. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  10. Den friska luften gillar min vovve också. Förstår de inte ville gå in igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Trodde vi skulle få lite snö framöver...såg så ut, men nu har smhi lovat en grön jul i nästan hela landet...
    utom i norra Sverige...gillar inte gröna jular, hehe....och veckan har börjat bra...ska till hårfrissan i morgon ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Så fint du har fått det. Ni har iaf fått lite frost, i Skåne är det bara grönt :) Vad är det för lykta man kan skymta? Den ser nästan lite grå ut? Eller det kanske är frosten? :)

    SvaraRadera