tisdag 15 december 2015

Tomtar hör julen till



Tomtarna ska komma fram nu till julen. Här hemma finns det inte så många och de som finns går i grått. Jag är inte så mycket för det röda...
Några små tomtenissar finns här i alla fall. 





Denna helg har vi lillejul med goda vänner och barnen med respektive. Det har vi haft sen barnen var små och det är väldigt mysig tradition.
Igår började vi planera maten till dess och till julafton. Det blev en lång lista...
Så ikväll ska jag börja förbereda lite inför helgen.

Men först får jag jobba färdigt...
Ha en fin tisdag!
KRAM



12 kommentarer:

  1. Säger som du, inte så mycket rött.. Gillar grönt naturpynt bäst, små granar och girlanger och sånt. Men lite tomtar blir det i alla fall, för döttrarna som bor hemma och för dagbarnen förstås.
    Änglapyntet var underbart söta, och du i din klänning! Ja, jag menar inte att du var söt, snygg förstås! och visst är det härligt med kylan ute nu, så man slipper skiten ute...
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Söta små tomtar du har, jag gillar också de grå nissarna bäst, men eftersom jag målat en hel del själv så får det bli de röda traditionella.
    Visst är det gott att det äntligen blivit lite kallare, detta grå väder och blåsten som har varit är ju super tråkigt.
    Låter mysigt med er lillejul tillsammans.

    Ha det got nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. jag gillar inte heller rött, och inte tomtar... här blir det mest blommor, ljus och en och annan gran :-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. jag gillar både rött och tomtar fast de gråa är också mysiga. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Söta nissar. Jag har också några i grått.
    Mysigt med lillejul.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Koselige nisser :) Her har vi også lillejul til helgen - skal alt gå opp så må den julen strekkes ut litt :)

    Kos deg og ha en fin kveld

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  7. Vilka söta, jag går mer och mer från det röda jag med. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Gokväll!

    Vilka söta tomtar!
    Tycker du pyntat så fint överallt. Ljusslingan på altanen var ju så söt och även den på vitrinskåpet:)

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  9. Söta tomtar. Och den på boken gillar jag mest, lite gammaldags vättestil.
    Ha en toppen dag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Mysigt!
    Trevliga traditioner ska man inte sluta med ;)

    SvaraRadera
  11. Fina tomtar ♡...& här har de allt krypit fram ur vråna hihi
    /KraM

    SvaraRadera
  12. Lillejul låter mysigt!
    Såna traditioner tycker jag om.

    En liten tomte kanske får komma fram här också=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera