onsdag 14 september 2016

De försvinner snabbt...




Dessa vardagskvällar. De försvinner så snabbt. 
Sen hem från jobbet, gick en långpromenad med vovvarna direkt men ändå hann det bli mörkt innan jag var tillbaka. Känns ju som kväll fortare nu när det blir mörkt snabbt.


Vännen min, som har sin stuga i Mellbystrand, är en riktig trädgårdsmästare. När vi besökte de förra helgen så visade hon mig att de "svarta bladen" (kommer ju aldrig ihåg vad växterna heter...) blommade. Det gör inte mina hemma sa jag, men det beror väl på att jag inte sköter de så bra... Blev förstås väldigt glad igår när jag fixade i landen och såg att två vita väldoftande blommor hade kommit fram. Minsann. Trots de ogröna fingrarna.





Tvättmaskinen är igång. Lite datorjobb som ska göras innan det blir för sent. Och sen packa igen. För imorgon, redan imorgon, åker vi till stugan.
Längtar.


Gokväll!
KRAM




4 kommentarer:

  1. Kul när man upptäcker att man lyckats fast inte fingrarna är så gröna ;)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Gillade "svarten bladen" intensivt.

    SvaraRadera
  3. Visst försvinner kvällarna för snabbt. På det sätter märks det att det är höst. Fast solen skiner även idag. Bara att njuta. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Fina!
    Jag har också väldigt ogröna fingrar. För första gången i år har vi fått tomater på våra plantor i växthuset. Jag brukar glömma vattna dem eller så är det för kallt. Men i år, då jäklar har det kommit tomater som t o m har blivit röda :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera