onsdag 21 augusti 2013

En lanthandel







Några mil utanför vår stad ligger en jättemysig liten lanthandel!
Vänner till oss som äger den, de har en liten restaurang där oxå, catering och säljer även lite heminredning.




Klart det ska finnas brända mandlar i en lanthandel.





Lagom mycket i hyllorna, inga stora pallar med varor ;)




Snygga detaljer, ett rör som klädhängare och ett gammalt strykjärn som dörrstopp.

I söndags tog vi en paus i jobbet här hemma och åkte dit och åt lunch, mycket gott!
Så har ni vägarna förbi lilla Näshult gör ett besök på lanthandeln.

Igår var jag på besök i loppisbutiken här i stan. Hittade ingenting som jag kunde använda till killarnas rum :( så tråkigt när man hoppas på att hitta lite fynd. Till helgen får det bli jakt i affärerna efter inredning.Ikväll blir det ett snabbpass på gymet och en promenad med vovvarna sen hoppas jag på mer tid i soffan så jag kan leta efter mer inspiration...


Ha en härlig mittendag!
Kramis



18 kommentarer:

  1. Älskar mysiga lanthandlar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar det fanns fler av sånna där lanthandlar lite här och var! Man blir ju så in i Norden glad och inspirerad när man vistas i den miljön!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe!!
    Vi har en liknande sån som ligger på Öland, jättemysigt att kolla på fin inredning, god saft och så OCH så kan man fika med:-)
    Ha en fin onsdagskväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Wow...Så mysig lanthandel :)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt o inspirerande ställe, älskar små lanthandlar med all sin charm. Fina bilder du bjuder på vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Något sånt ställe har vi inte i närheten här, så synd för det är ju så mysigt att gå omkring i såna där lanthandlar.
    Hoppas du får mycket tid i soffan i kväll, alltid skönt....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  7. så mysigt.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Åh, så mysig lanthandel! :)
    I vår loppisbod hittar man inte heller så ofta några godbitar. Skidorna var nog årets fynd ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Lanthandlars ska man stödja. Så de kan finnas kvar sen också :) Det är så mysigt att handla på sådana ställen!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar lanthandel. Skulle mer än gärna besöka den :)
    KRAM ANNA

    SvaraRadera
  11. Textillärare är det spännande jobbet, du frågade efter.

    SvaraRadera
  12. Men vilken mysig lanthandel det verkar vara, synd att jag inte bor närmre. Skönt att ta en paus och åka dit.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Åååå dit vill jag...ser super mysigt ut. Kram anette

    SvaraRadera
  14. Men så läckert! Skulle älska att ha en sådan affär här! Underbart helt enkelt.

    Brända mandlar? Ja, tack. så gott!!
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Det skulle finnas flera såna ställen!
    Såna där mysiga butiker där man kan både fika och shoppa=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Bara ordet Lanthandel gör mig glad.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  17. Men åh vilken mysig! Var ligger den? Jag saknar faktiskt mysiga lanthandlare här runtom Stockholm. I alla fall söder om Stockholm där jag bor. De flesta supermysiga verkar ligga runt Västkusten, eller Skåne. Jag får kanske starta en höhö!

    Kram Malin

    SvaraRadera