onsdag 22 oktober 2014

Favorit i repris





Spännande morgonpromenader denna vecka. Även idag såg jag älg när vi var ute tidigt. Älgko och kalv. De kom trippandes på vår parallellgata. Ner mot lekparken och den lilla skogs dungen som vovvarna och jag precis hade gått i!
De är nog förvirrade nu när det är jakt...






Favorit i repris.
Dagens tema hos Tatjanis som ni kan se här.
Min tolkning får bli det här skåpet. Det förbenade skåpet som inte alls blev som jag tänkt mig. Först. Men med mannens tålamod (jag gav upp direkt och ville köra det till tippen) så kom det på plats. Och nöjd blev jag.
Ni kan läsa mer om det här.


Önskar er en härlig onsdag!
KRAM



16 kommentarer:

  1. Jätte fint skåp ju ser det ut att vara. Du är galen hehe som hade tänkt köra det till tippen.
    Hoppas du får en bra onsdag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vilken soppa som herrn med skåpet ställde till med. Tuuur att det blev så bra då :) Träfärgat innan? Jättefint i svart och passar super där det står.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är nöjd med skåpet, för det är ju jättefint. En väninna har också köpt ett liknande som nu skall målas. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackert ...
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Skåpet är ju hur fint som helst ;)....ser att du gillar svart vitt, hihi....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det :-)

    Här kommer älgar och går över våran tomt ibland... jisses så stora dom är

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen det skåpet! Skönt med envisa män ibland ;)
    Ett fint bidrag i utmaningen.
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Krame Pia

    SvaraRadera
  8. Så fint ni bor.
    Ja, stackars älgar. De måste vara rädda nu när det pågår jakt i skogen. Kram.

    SvaraRadera
  9. Gud så fint skåp. Tur han hindrade dig, för ett sådant skåp skulle jag gärna vilja ha..
    För många år sedan när jag hade en golden, sprang vi rakt på tre älgar som låg och sov, du kan tro det blev
    fart i skogen. Alla blev nog lika rädda.
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. Underbart skåp!
    Älskar svart och vitt ihop..................

    Hua för att stå öga mot öga med älgar nu i jakttider.
    Superstressade och opålitliga.............nä det vill jag inte riskera.

    Hoppas allt är bra hos dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Skåpet är jättefint! Gillar när det är glas även på sidorna. Och vit insida lyser upp så snyggt.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Älg är stooora djur att möta. jag tror nog jag blivit lite rädd. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Riktigt snyggt skåpet, och det blev ju bra..... till slut! Spännande med älgmöte. Här har dom skjutit en älg med svåra brännskador efter skogsbranden i somras..... Stackars krake vad han ska ha lidit :(
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  14. Mysigt att se älg och vilka turälgar som klarat livhanken fast jakten kanske inte är över än :0 Skåpet är verkligen hur fint som helst skulle gärna vilja ha ett liknande men då måste jag ge upp något annat för att få plats och det är jag inte redo för .....än ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Jag gillar ditt skåp! Det är snyggt som 17.

    Spännande att möta älg helt plötsligt!
    Min pälsboll skulle förmodligen smälla av...han blir livrädd när vi möter en igelkott så jag kan bara föreställa mig vad en älg skulle framkalla=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Väldigt fint skåp. Passar fint som favorit i repris. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera