måndag 4 juli 2016

Bok eller inte?





Har börjat sista arbetsveckan innan semestern. Men med svalare (och väldigt omväxlande...) väder känns det inte som att det snart är semester. Många som räknar ner men jag är inte alls där. Våren har gått så otroligt fort tycker jag så det känns inte som det redan är dags för den lediga månaden. Eller i år blir det bara tre veckor för min del. Jobbar på min egentliga sista semestervecka, sparar den till längre fram i höst istället.

Det är under semestern som jag brukar ta mig tid att läsa och då vill jag gärna ha böcker. När jag nu i helgen hade cd-bok i bilen tyckte jag det var jättebra.


Så nu funderar jag på om jag ska köpa böcker eller skaffa Storytel?



Ikväll ska jag komma i säng lite tidigare och fortsätta lyssna på den spännande cd-boken.


Har ni startat er semester än?
KRAM





13 kommentarer:

  1. Jag har storytel! Riktigt bra... jag lyssnar gärna på jobbet, promenader eller ute i trädgården när man fixar och donar
    Just nu lyssnar jag på "Öppnas i händelsen av min död" av Liane Moriarty, har sett den i pocket på ICA också..
    den är riktigt bra
    Skönt med semester

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Böcker hör till semestern tycke jag och det går att läsa inomhus me även om jag älskar att sitta ute. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Här är det sista jobbarveckan med! Känns konstigt, man hinner liksom inte med ;) Och om en vecka drar vi på semester som inte är så planerad precis, men nu har jag i alla fall bokat 2 nätters hotell. Jag älskar bläddra i och läsa böcker, men läser rätt snabbt- så lyssna är inte nåt jag vill göra alls, däremot kan jag lyssna på poddar osv. kram!

    SvaraRadera
  4. Fin bild från sängen där! Den ena bokversionen behöver inte utesluta den andra. Talböcker är fantastiskt bra när man ska göra något under tiden men vanliga böcker är bästa sömnmedicinen tycker jag.
    Det tar ett tag att komma in i semestermood men det kommer nog ska du se!
    Ha det bra!
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Jag älskar storyteller. När man lyssnar kan man även göra andra saker. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag föredrar riktiga böcker.

    SvaraRadera
  7. Börjar min semester 18 juli, så jag får kämpa på lite till. Jag läser helst själv. Försökte mig på ljudbok för några år sen, men kom på mig själv att fundera på annat under tiden :/
    Ha en fin tisdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Jag föredrar en riktig bok när jag väl läser, blir inte så ofta,
    men på semestern kan det bli några stycken.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Jag är ingen läsande människa. Jag läser kanske 1 bok om året och det är på sommaren när vi är ute med båten. Däremot lyssnar jag mycket på ljudböcker till och från jobbet. Jag har Storytel utbudet är fantastiskt.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Tyvärr läser jag inte så mycket längre då min värk sätter stopp för det (koncentrationssvårigheter) men jag lyssnar gärna på olika poddar. Storytel har jag också funderat på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Japp, här är det ledigt i fem veckor nu! SÅ skönt! Jag hade också tänkt hinna läsa en del, har så många böcker på hög... Ljudböcker har jag inte testat än, är lite rädd att jag ska börja tänka på annat och inte lyssna ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Jag har faktiskt aldrig lyssnat på en ljudbok i vuxen ålder, men däremot gillar jag att semesterläsa "riktiga" böcker och i år blir det först att läsa ut "Min mormor hälsar och säger förlåt" med Fredrik Backman, men sen vet jag inte vad jag ska välja. Min semester börjar på fredag eftermiddag och jag ser så fram emot att få lite ledigt.

    KrAM

    SvaraRadera