söndag 10 juli 2016

När solen saknas...






Hemma igen denna söndag och nån grillning blev det inte ikväll...

Vaknade tidigt hemma hos sonen, solen sken och jag planerade en dag vid någon hundbadstrand. Somnade om och nästa gång jag vaknade så hörde jag smattret utanför. Solen var borta och regnet hade tagit över.
Vi bestämde istället att vi (eller jag) skulle baka bröd för att fylla upp sonens frys. Jag tog en långpromenad med vovvarna och när jag kom tillbaka hade sonen fått besked om att han var tvungen att åka och jobba. Han jobbar på ett Internet företag och hade jour denna helgen. Så helgen blev inte så lång hos honom och bröd ska jag baka till nästa gång han kommer hem.

Men förutom en mysig dag på stan igår så åt vi god plockmat på kvällen och myste sen i soffan med färska jordgubbar och en rolig film. 


Idag när vi packade ihop våra saker så var det två små kissar som nog inte ville att vi skulle åka hem...




Det blev en tur till möbelaffärer i Växjö istället men fortfarande har jag, eller vi, inte hitta några matsalsmöbler som jag vill ha... 
Har ni några bra möbeltips?
 Främst på bra (och snygga stolar), bordet vi har får nog vara kvar om vi inte hittar ett annat som passar bättre.


Yngste sonen håller nu på att fixa middagen. Inomhus. Så det blir middag inne med tända ljus och sen mys i soffan framför fotbollen. Inte fel det heller. 


Men vi hoppas förstås på mer sol under veckan.

KRAM



9 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen på lite finare väder. Idag har det varit super trist med hur mycket regn som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft sol och värme idag men det känns att åskan ligger och lurar i närheten. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Vad olika det varit mellan öst-och väst och nord-och syd på vädret den här veckan. Vi har haft kanonsol och skönt idag, och hela veckan faktiskt. Ja lite åskskurar igår förstås som blötte ned perfekt i rabatterna. Vi får hoppas det blir semesterväder nu som alla ju förtjänar!
    Har du kollat in möbler på Trendrum.se? De har en massa inspiration på stilar. kram!

    SvaraRadera
  4. Hemma på min gata så har vi nog haft bästa vädret, idag är det mulet och det skulle småskvätta efter lunch

    SvaraRadera
  5. Mysigt att sonen fixar frukost. Jag tror jah bor i den enda delen av Sverige där solen skiner!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Låter som en mysig dag trots allt. Hos oss kommer det någon regnskur då och då, men det är soligt och skönt mellan varven också. Just nu hoppas jag nästan på en regndag så att jag kan ta tag i den planerade storstädningen innan det blir semester. Men hittills har det faktiskt varit fint väder så att man mest vill vara ute och inte har tid med nån städning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Man kan ha det trevligt och mysigt utan sol också....säger jag som har haft turen att se solen ett längre tag
    här vid Norrlands kusten ;))...men idag är det mulet och vi är i stan för att tvätta...sen ska jag iväg och försöka hitta en ny bikini på rea...
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig resa. Även om den inte slutade riktigt som ni hade tänkt. Och mest synd tycker jag om din son som missade mammas nybakade bröd. Kram

    SvaraRadera
  9. Här regnade det också hela söndagen. Men idag sken solen igen. Härligt när den lyser. Gulliga katter. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera