torsdag 28 juli 2016

Semesterfika




När vi kom hem från vår lilla semestertripp så hade några bananer blivit bortglömda. Istället för att slänga de så slängde jag ihop en banankaka.
Enkelt och smidigt att göra.
Och det var uppskattat fika när killarna kom hem. 


Receptet är gammalt som jag har med mig hemifrån:

2 bananer 
2 dl socker 
1 dl smält margarin
2 lätt uppvispade ägg
0,5 dl mjölk
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Smält smöret. Mosa bananerna och blanda de med sockret. Häll i de uppvispade äggen, smälta smöret och mjölken.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Rör i detta i smeten, lite i taget.
Häll smeten i en smord och bröad form, grädda i 175 grader i ca 35 minuter. 




Ser ut som vi får fint väder idag också men idag ska mannen och jag ut på en liten dagstur. När jag kommer hem ska jag rensa det sista i mina garderober. Och imorgon rensar vi det sista på vinden. 
Kommande helg ska jag inte göra nåt! Nästan... Inte många lediga dagar kvar, på måndag börjar jag jobba igen.


Ha en fin torsdag!
KRAM



9 kommentarer:

  1. Farligt god, kan inte sluta äta den när man väl börjat..

    SvaraRadera
  2. Mycket goda och bra saker man kan göra av övermogna bananer. Tack för receptet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Mycket goda och bra saker man kan göra av övermogna bananer. Tack för receptet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Älskar banankaka och bananer....igår kväll stekte jag bananer i smör och agave sirat och hällde på lite grädde !!
    Blev så sugen på lite slisk, hihi...gott var det !
    Hoppas din sommar varit bra så här långt...
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Här har det också rensats i garderober fanns inte min egen utan barnens. Skönt när det är gjort. Banankaka så gott!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Å så gott med fika! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Köket är verkligen inte min plats men ditt recept verkar vara lätt såååå....ska testa idag. Vi får se vad som kommer fram hahaha :D
    Tack fina du för receptet :*

    SvaraRadera
  9. Underbart ♥ ...
    Tack för receptet & ljuvliga bilder!

    /Kramelikram

    SvaraRadera