måndag 16 juni 2014

Kall kyckling till buffén




Ett tips på en god kall kyckling som görs kvällen innan den ska serveras, perfekt till buffébordet!


Recept:
1 kg kycklingfiléer

Steks i salt och peppar tills de är genomstekta.
Lägges ljumna i marinad.

Marinad:
1 dl flytande honung
1 dl olivolja
1 dl balsamvinäger
2 vitlöksklyftor
1/2 kruka färsk timjan

Filéerna ska ligga ett dygn i marinaden.
Skiva den sedan och garnera med timjankvistar.

På buffébordet till studenten fanns också fläskfilé, pastasallad och goda ostar.




Även potatissallad, grönsallad, tzatziki, sås och olika sorters bröd men detta hann jag inte få med på bild...


Nu är det vanliga dagar igen! 
Skönt att ha en semesterdag idag, jag har plockat i ordning allt efter studenten som vi inte hann med i lördags morse och igår kom vi hem sent.  Städat och tvättat och även hunnit med lite annat så nu börjar jag komma ikapp här hemma.

Hoppas ni haft en bra start på midsommarveckan!?
KRAM





19 kommentarer:

  1. Herregud så gott det ser ut, allt! Älskar kallskuren kött, min mamma är en hejare på att göra olika varianter :)
    Tack för recept, kan man inte får för många av!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Mmm, så gott det ser ut, så bra med sån mat man kan förbereda!
    Jo tack veckan har börjat bra här, lediga hela familjen i dag så vi gjorde en liten utflykt till loppisen här i närheten, alltid kul att titta runt lite. Och så stannade vi på vägen hem och tog en fika. En skön måndag i sin enkelhet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Phu!!
    Visst är det underbart roligt med studenten men skönt när det är över..;)
    Den där marinaden låter som samma som vi hade fast till fläskfilé..;) Smaaaaarrigt!
    Så fint du hade dukat och va mysigt att ha hem alla på frukost.
    O vovvarna är ju så fina med..;)
    Å studenten med såklart...grattis till er fina son!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Men så smarrigt och gott det lät. hade ngt liknande när min stora tjej tog studenten för sex år sedan.
    Kom just på i morse att det är midsommar i helgen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ett recept helt i min stil, enkelt o galet gott, det tar jag tacksamt emot. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Mums så gott, kyckling är perfekt att ha på buffe bordet.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kyckling är ju toppen god mat. Detta recept verkar ju supergptt. Ska absolut testa Tack! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Låter hur gott som helst, och smidigt med mat som kan förberedas innan... vad fint du hade ordnat hemma på studenten, roligt!

    SvaraRadera
  9. Å så smarrigt det låter:) Perfekt till sommarens alla sköna kvällar!
    Vilka fina bilder på dukning och student!
    Nu får du pusta ut och bara landa ett par dagar kan jag tänka mig.
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Oj vad gott det ser ut!

    Kul att du anmält dig till eventet! Vi laddar för en supermysig dag och kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Oj bråda dagar ni haft! Såg ut som en fin student. Vad kul det ska bli att träffa dig på eventet som jag förstår här ovan att du anmält dig till! Här har veckan startat bra, skrivit på anställningsavtal idag på nytt jobb och shoppat -- rätt ok en måndag. Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Ser verkligen jättegott ut!
    Måste prova den marinaden någon dag!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Så gott det låter. Perfekt med sådan mat man kan göra innan. Härliga bilder. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Oj oj förstår att du haft det stressigt senaste tiden...! Tänk studenten känns som igår men ändå inte och särskilt inte då man ser sina barn växa... :/ Sådana kallaskura kötträtter är toppen och denna med kyckling har jag inte provat. Brukar oftast göra fläskfile i en vitlöks/soya-marinad eller Kälknöl.

    Hoppas du har landat och "kommit ikapp" hemma nu igen :)

    //PIllan

    SvaraRadera
  15. Så gott det där verkade. Ska jag ha i minnet... testade din LCHF kladdkaka, den fick bra betyg.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Å så smaskigt, nu blev jag hungrig =)
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Veronica.

    SvaraRadera
  17. Joo då, här är det lugna puckar...ingen student (nästa år)....och vi är bortbjudna på midsommarafton....så idag har jag städat i går tvättade jag....så det är lugnt....vi brukar ha knytkalas på midsommarafton, på vår lott har det blivit tårta, med tillbehör, så det fixar vi på torsdag ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  18. Det som är sådär långmarinerat brukar bli supergott! Tack för receptet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Jag heter Kimberly Maria, jag är väldigt glad idag för att dela detta vittnesbörd på grund av att Dr Kola har gjort för mig. Jag är från Förenta staterna, jag vill snabbt skriva på en kraftfull kärleksförstärkare som hjälpte mig när jag hade ett missförstånd med min man som leder till skilsmässa, kontaktade jag den här kraftfulla stavningsknappen för hjälp och han hjälpte mig faktiskt utan springer iväg med mina pengar. Jag följer det steg han frågar och inom 48 timmar min man ringde mig och var ivrig efter min förlåtelse och att han ville ha mer än att ha mig i sina armar för alltid. Jag är fylld av så mycket glädje och glädje som jag hittade Dr. Kola, jag hoppas att du alla här kommer att hitta detta vittnesbörd om mig och få din man tillbaka på bara 48 timmar. Han gjorde ett perfekt arbete för mig. Jag är så glad och upphetsad, för som jag skriver detta vittnesbörd är min man galet kär i mig igen. Om det finns någon kropp där ute som har svårigheter och behöver hjälp, vänligen kontakta Dr. Kola på hans email dr.kolaspiritualhome@gmail.com och han är redo att hjälpa dig oavsett situation, här är hans giltiga email: dr. kolaspiritualhome@gmail.com eller via whatsapp +16313154480

    1) bli främjad i allt du gör.
    2) Tjäna bra pengar eller vinn en lotteri.
    3) uppnå framgång i affärer.
    4) andliga problem.
    5) vinna domstolsfall
    6) Leta efter din livspartner.
    7) få ett välbetalt jobb.
    8) få kontroll över ditt äktenskap.
    9) få fördel och få attraktion från människor.
    10) få tillbaka förlorade pengar.
    (11) läker dig av alla sjukdomar. både härdbara och ohälsosamma precis som hiv / aids, cancer, något alls
    (12) lösa graviditetsproblem och välsigna dig med barn.
    (13) Stava för att stoppa en skilsmässa
    hans email en gång adressen igen är (dr.kolaspiritualhome@gmail.com kontakta honom för allt ditt andliga problem) eller via whatsapp +16313154480

    SvaraRadera