torsdag 28 maj 2015

Min nya!





Jepp så här nöjd är jag!
Framför min nya dator som hämtades igår. Och idag har första inlägget gjorts i den. Och så smidigt det gick!
Har inte lyckats med mailen än. Får nog ringa den äldste och se om jag kan få hjälp via telefonen.
Så jag sitter här nu med båda datorerna. Än så länge funkar den andra med den konstruktionen som minstingen fixade till. 



Vi köpte också den här mojängen, som jag inte vet vad den heter... Nån typ av förstärkare till routern. Vår router sitter nere i källaren där våra spelnördar till söner bor. Vilket gör att internet blir väldigt dåligt uppe i min hörna. Där jag sitter och bloggar på kvällarna.
Men nu. Nu har jag full täckning här i hörnan också.




Nu som sagt har jag satt mig i soffan och konstaterar att det redan är fredag imorgon, Ytterligare en vecka som rusat på.
Imorgon ska vi på 50-årsfest och på lördagen ser vi fram emot att få gå på bröllop. 
To do listan till söndag är lång. Så den här helgen försvinner nog fort.

Men nu njuter jag ett tag till denna torsdagskväll.
Hoppas ni har en skön kväll!
KRAM




13 kommentarer:

  1. Hallå där snygging!
    Ååå härligt med ny dator...å dessutom snabbare bredband eller vad det nu heter....haha... är ju stor bonus...man blir ju tokig när det går långsamt. Hos oss här i skogen lever brdbandet sitt eget lilla liv ibland och kan få för sig att inte funka alls ibland..;)
    Låter som du får en helt fantastisk helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Grattis till ny dator! Kul!
    Vårt trådlösa bredband är lite sisådär med täckningen, men vi vill kunna ta med det till landet och då får det bli såhär.
    Låter som en fartfylld helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka...... Kram Anette

    SvaraRadera
  4. ja det är inte sant vad tiden går fort nu...man vill liksom stoppa den och hinna njuta mer men det är väl en del av charmen med maj :)
    Härligt med lite förstärkning till tekniken! Lycka till, kram Anna

    SvaraRadera
  5. Skönt med en ny dator!
    Det brukar ta sin stund innan man vänjer sig=))

    Hoppas att det du får dunderkul på festen!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Så härligt för dig. Då blir allt lättare. Ha så trevligt på fest och bröllop. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Kul med ny "leksak" :)
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Det tekniska kan göra mig galen ibland!
    Låter som en trevlig helg med festligheter

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Skönt när det tekniska fungerar, jag kan bli alldeles tosig när det strular. :-) Som tur är har jag en IT tekniker hemma, som får hjälpa till allt som oftast. :-) Kramizz o ha en jätteskön helg/Laila

    SvaraRadera
  10. Grattis till nya datorn....hoppas du får många trevliga stunder tillsammans med den ;)))
    Trevlig helg!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  11. Oh, ska oxå köpa ny, min är inte 100 längre om man säger så och jag vill inte riskera att den hinner krascha innan jag har en ny! Kommer köra på en macbook denna gång tror jag..

    Ha det gott och trevlig helg!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  12. Den där manicken behövde jag se, så tack för tipset! Vi har också vårt att få täckning i hela huset, så en sådan behöver vi också ha. Låter som ni kommer att få en spännande och rolig helg!

    SvaraRadera