fredag 5 juni 2015

En solig eftermiddag




Slutade tidigare idag. Perfekt att få göra det denna dag. Tyckte inte det var så varmt när jag cyklade hem så jag tog långa träningsbyxor och tröja på mig och gick en långpromenad med vovvarna. Det blev svettigt. För både mig och hundarna. Jag fick vänta till duschen när jag kom hem men vovvarna fick ta ett dopp i bäcken när vi gick förbi.

Resten av eftermiddagen har tillbringats ute. Så skönt att kunna sitta på altanen.


Vi har ändrat i år så vi har soffan o fåtöljerna på denna delen av altanen igen. Funderat på nya soffor men det här får nog hänga med en sommar till. 
Men när Tina tipsade om dessa bord (på ÖB) till ett billigt pris så åkte jag direkt och köpte ett par. 
Lite förnyelse i alla fall.
Kuddfodralen till soffan o fåtöljen är nytvättade också. Egentligen kemtvätt på de men jag gjorde en chansning och tvättade de i maskinen och det funkade. Och lite vitare blev de allt.






Fredag kväll och efter en intensiv period så blir det en väldigt lugn kväll. Helgen ska tillbringas hemma med en hel del pyssel men skönt att inte ha nåt uppbokat i alla fall.

Önskar er en härlig fredag kväll och en fin helg!
KRAM



11 kommentarer:

  1. Hör och häpna...vi har suttit ute och ätit i kväll...första ggn i sommar....sol och varmt idag...18 grader i skuggan...men det blir fort kyligt när solen försvinner....men nu ska jag skynda mej ut en stund innan solen försvinner i trädgården...ska sätta mej med ett glas vitt tror jag, hihi...
    Trevlig helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Snyggt på din altan... gillar den där slingan på väggen!
    Ha en skön start på helgen!

    SvaraRadera
  3. Hejhej!!! Vad ljubligt der ser ut att vara på er altan!=) Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint det ser ut. Förstår att du trivs.

    SvaraRadera
  5. Så härligt. Din altan ser verkligen inbjudande ut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så härligt. Din altan ser verkligen inbjudande ut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ser mysigt ut. Visst är det underbart att det kom lite sol. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så fint och inbjudande altanen se ut, och de små borden ska jag absolut kika närmare på :)
    Önskar Dig en fin nationaldag, kram Kate

    SvaraRadera
  9. Men så fint ni har det. Jag kan tänka mig flytta in på er uteplats med det samma:)
    Stor kram Carola

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt ni har det! Jag såg också Tinas tips och brände iväg och köpte ett bord. Och vilken härlig kväll vi fick igår!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ge mej sofforna de är underbara ! =)
    älskar att kika in på dina altan bilder ni har dt så mysigt o hoppas få till det kanske mera nästa år. i år känns det inte som om vi hann liksom direkt synd. skulle älska en sån här grupp de e sååå fina
    kram o nu natti här

    SvaraRadera