torsdag 14 april 2016

Enkel kaka till kaffet... eller teet






Bakar inte så mycket längre men ibland behöver jag nåt att bjuda på. Bakade dessa enkla chokladkakor i helgen.



Här har ni receptet:

Enkla chokladkakor
1,5 dl socker 
1 dl kakao
3 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 krm salt
150 g rumsvarmt smör
1 ägg, lätt vispat

Bland alla torra ingredienser. Rör i smöret. Rör till sist i ägget.
Blanda till en jämn deg och rulla sen små bollar som du lägger på en bakplåtspappersklädd plåt. 
175 grader i ca 10 min.



Och så gjorde jag nyttigare kakor också, lchf chokladbollar med Ultra choklad.
Receptet på de hittar ni här


Ska snart tillbaka till jobbet efter en lunchpaus här hemma. 
Och ikväll har vi vårträff så jag är inte hemma förrän sent ikväll.


Önskar er en fortsatt fin torsdag!
KRAM


8 kommentarer:

  1. I love chocolate! Tanks,have a nice Day, Patricia

    SvaraRadera
  2. I love chocolate! Tanks,have a nice Day, Patricia

    SvaraRadera
  3. Choklad kan aldrig bli fel. Det går alltid hem i alla lägen. :) Hoppas du får en riktigt trevlig helg Suss. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vad goda kakorna ser ut :) Mums. Kram och hoppas du har det fint.

    SvaraRadera
  5. Å så gott det ser ut!
    Har precis mumsat i mig lite godsaker här med:)
    Vilken fin moodboard! Precis min stil:)

    Om du är sugen på att tävla mer så har jag en fin tävling inne hos mig:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. En kaka till kaffet säger man inte nej till. Så jag korpar receptet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Man behöver enkla snabba recept ibland de såg jättegoda ut. Kram Eva

    SvaraRadera