måndag 11 april 2016

Skåp med historia




Som jag väl har skrivit nån gång, eller snarare flera gånger, tidigare så funderar vi på nya möbler. 
Vi ska ha nya men frågan är bara när. Just nu händer det så många andra saker här hemma så vi har inte riktigt "hunnit med" att leta efter vad vi vill ha.
Ibland blir jag så trött på en del av våra gamla möbler. Men även om en del skåp inte är några ärvegods så har de sina historier...


Som det här vitrinskåpet vi köpte på Blocket som jag ville slänga efter en massa strul när vi hämtat det, ni kan läsa mer om det här.
Tur att mannen min hade sånt tålamod för efter det blev färdigt så har jag trivts bra med det.


Det här gamla skåpet stod länge i garaget, då i en limegrön färg och en hylla på. Sen kom vi på att det kunde göras i ordning och målas, först blev det vitt och nu har det målats svart.

Ja vi får väl se om de blir kvar här skåpen. Eller om det blir nytt?


Äntligen hemma.
 Jag ska sluta planera mina kvällar för de tidsplanerna håller aldrig...
Men nu har jag landat i soffan. Ska se slutet på Sofias Änglar samtidigt som jag sitter vid datorn och pysslar.

Hoppas ni haft en bra start på veckan!
KRAM



2 kommentarer:

  1. Gillar också svarta skåp. Alltid fint. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jättefint skåp...visst vill man gärna förnya på våren ?....vi har nyss fyllt en släpvagn med skräpsaker som
    vi ska åka till tippen med...tänk vad man samlar på sej...och sen köper man bara nytt !!...ska försöka att
    gallra lite bland möblemanget här hemma....men jag är en riktig prylmänniska så vi får se hur det går, hehe...
    Kram

    SvaraRadera