fredag 8 april 2016

Längtan






Ja nu börjar jag längta efter detta!
Att få ut möblerna på altanen, att kunna dra fram solstolen och sitta där ut och känna värmen. 
Kanske blir det i helgen. Kanske får det här olivträdet, citronträdet och fikonträdet komma ut och lufta sig. 
Blir spännande att se om de har överlevt vintern här inne och tar sig igen...




Vi är hemkomna från mässan. Både mannen och jag. Vi har fått äta kvällsmat med mellansonen som äntligen är hemma igen efter tre veckor på resande fot. Som jag längtat...
Nu är det soffmys framför Let´s Dance med vovvar och söner.
Borta bra men hemma bäst!


Ha en fin fredagskväll och helg!
KRAM




15 kommentarer:

  1. Tänk vad grönt det blir ute, nästan så
    Man glömmer i dessa gråa dagar...
    Jag tvivlar på mina olivträd, det är ju lite för varmt för dom inne... (Om man läser hur de ska skötas)
    Ha en fin kväll
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också efter att "utomhus-säsongen" drar igång på riktigt. Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hoppas träden har övervintrat för dig :) Alltid roligt att upptäcka sina gröna fingrar! Själv så har jag lyckligt konstaterat att jag har lyckats få både mina smultronplantor och jordgubbsplantor att ha överlevt ännu en vinter på balkongen - blir fjärde säsongen för dem hemma hos mig i sommar! Önskar dig en riktigt fin helg! Kram <3

    SvaraRadera
  4. Ja gud vad jag längtar efter altanhänget!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vi sitter lite på altanen så fort solen lyser, släpar ut och in på dynor och plädar. Snart så... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Oh...så härligt det ser ut. Inte undra på att du längtar.

    Önskar dig en riktigt SKÖN HELG !
    Kramkram från Marie

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut!
    Nu längtar man rejält efter att kunna sitta ute på altanen med en kaffe.

    Ha en riktigt go helg!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  8. Åh så fint du har det hemma. Längtar också efter värmen.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Vem längtar inte ! ;))....snygg korgstol ni har ;)....jag är väldigt förtjust
    i rotting just nu. Dottern kom hem så brun och grann...men hon saknar nog Mexiko lite gran, hihi...
    Ha en trevlig helg !

    SvaraRadera
  10. Så härligt med en kväll tillsammans. Jag längtar också efter utehäng. Fast här skiner i alla fall solen idag. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Ja, nu längtar man! Vi flyttade ut vårt citronträd som VERKLIGEN inte ser mycket ut för världen. Jag hoppas det överlevt. Kram.

    SvaraRadera
  12. Jag toklängtar också.....snart snar.... Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Ååååå vilken härlig altan!!!
    Längtar efter just en altan jag ;-) Men tanken är ju att vi sa påbörja en i vår/sommar :)
    Men det ä mycket att tänka på, man vill ju inte att det blir fel.
    Ha en fin söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Lääängtar också efter uteliv, få sitta på uteplatsen och njuta av ett iskallt glas rosé medans Mr C grillar något gott..... men snart är vi där, som tur är. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Altanmyyyyys så härligt ...klart man längtar :)
    /Kram

    SvaraRadera