onsdag 27 april 2016

Planera för en student...




Ja snart tar faktiskt vår minsting studenten!
Det är tredje gången vi firar en student här i huset så det börjar gå på rutin...
Har inte planerat så mycket än men en sak är i alla fall beställd och det är dessa fina små virkade studentmössor.


Det är en kollega till mig på jobbet som gör de.
Hon virkar också en massa andra fina saker, ni hittar henne på instagram
@sheuli
jag har en beställning till på gång som jag ska visa er sen...

För övrigt har jag bara kikat på lite dukningar


Duktiga Victoria Skoglund i Lantliv tipsar om ängsblommor till dukningen (känns långt borta nu...)
Och jag inspirerades av Frisa på Trendenser´s bilder till dukningen förra gången. 



Snart blir det tjejkväll här men inte så många idag men alltid lika mysigt. 
Håller på med att förbereda en efterrätt jag aldrig gjort, håll nu tummarna att jag lyckas med detta...

Ha en finfin kväll!
KRAM



6 kommentarer:

  1. Här ska det också firas student. Jag har inga som helst aningar om hur eller så. tack för tipsen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Gaaaah så pilligt det ser ut att virka mössor men riktigt fina!
    Kul med studenten och dukning är ju alltid trevligt, hoppas att du hittar något

    Ha en fin tjejkväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vilka fina mössor....Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Här är också studentfackliga för minstingen. Visserligen bara andra gången. Så här går det inte på rutin än. Mycket att tänka på. Fint med ängsblommor. Söta små studentmössor. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vi planerar också student i vårt hem. Men jag har inte kommit nånvart, mer än att skylten är klar. Jag måste verkligen sätta igång. Tack för lite inspiration. Ost och kex i form av skjorta var lite käcka :)
    Stor kram till dig, fina Suss
    Petra

    SvaraRadera
  6. Tack för titten rara du! Och vilka söta studentmössor!!! Kramar L

    SvaraRadera