lördag 20 juli 2013

En bra start på dagen!





Skuttade upp kl 7 idag (jaa faktiskt!) trots att jag sovit jättedåligt... Klarar helt enkelt inte att sova själv!
Tog en kopp te, läste tidningen och bloggade lite innan jag gick ut en promenad på nästan en timme med doggisarna. Fixade med blommor och dansade runt med dammsugaren när jag kom hem. Sen 2,5 timmar efter jag vaknat var det dags för rejäl frukost.
Efter tips från Tina så gör jag ibland denna frukost:
Omelett med kardemumma i och bär, hackad mandel & nötter och jag lyxar till det med en klick turkisk yoghurt. Och givetvis en kopp te till. 
Supergott och en bra start på dagen!




Nu blir det en ny kopp te och så ska jag koppla av i solstolen med min bok!


Hoppas ni har lika klarblå himmel som vi har här i Småland!
Kramisar








11 kommentarer:

  1. Mumms så go frukost & japp...Vi har soooooool & vi ska strax ner till stranden :)

    //Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Den frukosten kan jag tänka mig att prova. Hur mycket kardemumma har man i ? Din morgon lät superhärlig tycker jag. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Det där såg gott ut:-) Vilken härlig morgon! Blir smittad av din energi:-) Jajemen här skiner solen också :-) Kram kram

    SvaraRadera
  4. Mmmmm bästa frukosten som jag bara inte kan vara utan, fast med kaffe istället. Njut av dagen vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Min man gick just förbi när jag satt här och läste ditt inlägg. Hans kommentar var att det där ser smarrigt ut, vad är det? Och så kom han närmare för att se vad det var.
    Själv blev jag sugen att testa. Är ju en sådan yoghurt och smörgås tjej att det är svårt att ändra. Frukost har alltid varit så viktigt och nästan heligt för mig. Visst är det märkligt att man oftast kan äta rätt samma till frukost jämt och ständigt medans alla andra måltider skulle man ju bli fruktansvärt less på om det var samma så ofta.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte kunna sova själv. Sover uselt när sambon inte är hemma:).
    Vilken god frukost.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Underbar morgon!! Jag blir så sugen på hallon nu och läsa en bra bok!

    Tack för fina ord....blir alltid så glad!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig morgon och vilken frukost! Vi intog vår frukost på stranden idag, då även vi var uppe med tuppen. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig start på dagen. Kram.

    SvaraRadera
  10. Ja i Halland har vi haft sol så det blev en dag på stranden. Härligt att var uppe tidigt och gå med hundarna. Få se om du sover längre imorgon?! Kram Nina

    SvaraRadera
  11. Ja den frukosten lät ju smarrig. Har Tina receptet tro?! Får kolla det. Här har det varit jätteskönt idag..
    kram Helena

    SvaraRadera