söndag 18 januari 2015

Bakgrund...






Bakgrund.
Tema hos Maria idag.
Jag är endast en glad amatör när det gäller fotografering men det är kul att testa olika bakgrunder. Oftast vill jag ha en bakgrund som visar nåt men som fotot inte fokuserar på.
Här är ljuslyktan i gästrummet.
I bakgrunden bäddsoffan och tavelväggen.


Eller en helt vit bakgrund..
Alternativt kan fokuset vara på bakgrunden.



Min tolkning på temat, fler hittar du här.

Söndagskväll. 
Här har det mest blivit hemmapyssel och promenix idag. Har varit i skogen och gått nu i helgen och såå många träd som föll förra helgen. Vi var ju inte hemma men det hade blåst ner mycket mer än vad jag trodde...

Ha det gott!
KRAM





16 kommentarer:

  1. Det är roligt att prova sig fram med olika inställningar och skärpan på olika saker. Fina bilder du tagit.
    Vi har varit vid havet och promenerat tillsammans med Lykkes syster och hennes familj. De var helt tokiga vovvarna:) De badade i tom i havet:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin söndagskväll
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Fotandet är ju riktigt kul, eller hur! Får vara försiktig i skogen så inget träd faller ner på Er efter stormen....
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Kul att prova sig fram så:) Fina bilder!
    Jag håller på och försöker lära mig mer om vår nya kamera, men det tar lite tid för mig.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Glada amatörer gillar jag......Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Fina bakgrundsvbilder. Visst är det kul att testa lite olika bilder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Kul med lite tankar runt bakgrunder. Det blir verkligen stor skillnad på kort och kort beroende på vilken bakgrund man väljer. Fina bilder allihop!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Det är riktigt kul att fota och jag vill hela tiden bli bättre.
    Kul med olika bakgrunder.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snygga bilder... visst är det roligt att lära sej mer om kameran och hur man tänker bilder. Jag borde gå en kurs tänker jag, men det är ju det här med tiden :-)
    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin lykta! Och fin tolkning av temat.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  11. Här har det slutat att blåsa...hoppas att det har det hos er också. Just nu faller lite lätta fjun från himlen...mysigt att vara inomhus då ;)
    Det blir en tvättdag idag....lite yoga, sen får jag nog läsa lite inredningstidningar som jag ligger efter med ;).....
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag skulle också vilja lära mig mer om kameran, är väldigt lite insatt hur den fungerar

    ha en fin måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Snyggt och läckert tolkat. Kram Åse

    SvaraRadera
  14. Du är en mycket duktig glad amatör tycker jag! =)
    snygga foton!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  15. Fin fin tolkning och visst är det roligt att leka med kameran :)
    Kram Maria

    SvaraRadera