lördag 3 januari 2015

Scones till frukost och det blev inte som jag tänkt mig...






Efter en massa vörtbröd till frukost för killarna den sista månaden så fick de idag nybakade scones.
Receptet hittade jag hos Leila, ni kan se det här.



Igår började vi med skåpsprojektet. Det var ett klädskåp men jag tänkte ha det utan dörrar med extra hyllplan. Mannen köpte färg och hyllplanen. 
Idag på morgonen fick han och minstingen ett extra styrkepass när de bar in det stora skåpet. Och trots att vi mätt så passade det inte!!
Eller det passade. Men det blev inte bra! Jag kände det direkt när vi fick det på plats.... Och då var det ingen mening att fortsätta projektet.

Så mannen min (som har väldigt stort tålamod) plockade isär skåpet och ställde ner det i förrådet istället. Skåpet fick vi så det har vi inte lagt några pengar på i alla fall...

Det gamla skåpet ska tillbaka och jag får fortsätta leta efter ett nytt.
Och det blir nog jag som får ställa tillbaka allt porslin och alla glas i skåpet.....



Önskar er en härlig lördagskväll!
KRAM




20 kommentarer:

  1. Så gott med Scones! Nej det blir inte alltid bra så som man har tänkt sig. Då är det bara till att planera om, trots att det kanske är tråkigt just då brukar slutresultatet bli hur bra som helst. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när det inte blir som planerat, hoppas du hittar skåpet du vill ha istället. Hoppas du har haft en bra lördag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Åh, det är ju så gott med scones!! Fina muggar, vad kommer de ifrån? :-)

    SvaraRadera
  4. Supergott med scones! Måste baka det någon dag. Så trist med skåpet, men känns det inte rätt så är det ju ingen mening med att fortsätta. Lycka till med att hitta ett annat skåp.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nej, så är det ju ibland! Att det inte blir så bra som man sett framför sig i huvudet. Som du säger - man brukar känna det direkt.
    Å andra sidan så händer ju det motsatta också ibland. Hos oss händer det ibland att mannen föreslår en ommöblering som jag dissar direkt, men efter mycket övertalning så får han ändå testa det - och ofta får jag motvilligt erkänna att det faktiskt blev bra.... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Oj, så kan det gå ibland. Har själv ett som ska tömmas och bäras ner i källaren, men jag skjuter på det hela tiden. Länge sedan vi hade scones. Supergott!

    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Spännande med nya projekt. Vi åt också scones i morse.....jag fattar inte varför jag inte kan låta bli...min mage tycker inte alls om det och mår kass efter men kan ändå inte låta bli. Det är så himla gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Hmm, jag sålde ett gammalt skåp för ett tag sen. Jag ångrar mig lite, jag kanske skulle målat om det istället.

    Hoppas att du snart hittar ett passande skåp.

    SvaraRadera
  9. Tråkigt när det inte blir som man tänkt sig...Tur du har en man med stort tålamod.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Här blir det ofta scones på helgerna...
    Tråkigt med skåpet och man har visioner om det innan det är på plats...
    Jag hade nog börjat gråta så stort är mitt tålamod ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Scones är så gott. Sån otur att skåpet inte passade. Hoppas du hittar ett annat som blir bättre. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så irriterande när det blir så. När man har den där bilden av hur det ska bli och så blir det inte så...
    Du kommer säkert att hitta något annat snart=))

    Scones, det blev jag sugen på nu!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Inte kul när man har haft en bild i huvudet på hur det ska se ut. Så ställer man dit allt och det blir bara fel. Hoppas du hittar ditt skåp snart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  14. Ja ibland känner man direkt när det inte blir som man tänkt sig. Hoppas du hittar ett nytt, perfekt skåp snart.
    Ha en skön söndag
    /Jennifer

    SvaraRadera
  15. Åh, vilken besvikelse när det inte blir som man tänkt.... :(
    Ja, jag gissar att det var du som fick plocka tillbaka glas och porslin? ;) Så hade det nog varit här i alla fall ;)
    Kram och ha en fin söndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  16. Men åh så synd att det inte blev som du tänkt! Hoppas att du hittar ett annat skåp eller lösning som passar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Å vad trist med skåpet. Hoppas du hittar något som passar snart. Kram.

    SvaraRadera
  18. Vi har bakat scones många gånger nu under jullovet! Det är ju så gott!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. Så trist! Jag har köpt ett gammalt skolskåp, men min man är inte lika sugen på att vi ska göra i ordning det och ha i köket...Jag är gasen, han är bromsen i detta projekt
    Kram Stina

    SvaraRadera