lördag 31 januari 2015

Hur kan de?!









Ni har sett de förut. Valpbilderna. Som jag kan se hur mycket som helst.
Vet inte om det är rätt ställe att ta upp detta men jag kan inte vara tyst. Blev så arg när jag i veckan läste följande inlägg på FB:

Hej alla hundvänner! Jag har varit med om en tragisk sak! Jag har tagit hand om en tik & nio valpar, deras ägare Tallhyddans Kennel, åkte till Thailand,de ordnade hundvakt med tillsyn en gång per dygn! Jag fick veta detta när stormen Egon var, då hade alla Tallyddans hundar varit ensamma i ca fyra dagar med tillsyn en gång per dygn! Vi åkte dit på kvällen den 10/1 möttes av en hemsk syn, en totalt undernärd golden-tik i en hundgård, haltande på tre ben! I en kall källare fyra meter ifrån hennes hundgård fanns nio valpar på knappt sex veckor,jätte hungriga, undernärda, fulla av mask och alldeles för unga för att äta torrfoder som hundägaren hade lagt fram till de. Valparna hade tvunget fått äta sin egen avföring för att kunna överleva.
ett liggunderlag fanns inte till någon av de cirka 20hundarna på Tallhyddans kennel, vi omhändertog de undernärda nio valparna och den undernärda tiken! I djurskyddets regi! Idag är valparna tillbaka och tiken avlivad pågrund av alla skador dom dom avlat på!!!!vart fan ska man vända sig för att djuren ska få rätt!!!
Snälla sprid detta, de måste stoppas!

Vi har bara haft en kull, också med nio valpar, här hemma så jag har inte alls mycket erfarenhet men jag vet att det krävs mycket tid och kärlek för att ha en kull med valpar. 
Kan inte förstå hur folk kan skaffa valpar och göra så här?!






Hemma från en bra mässa och en mycket trevlig kväll igår. Egentligen bjuden på fest men hade inte riktigt lust med det ikväll. Efter en promenad i den mycket vackra skogen har jag nu krupit upp i soffan med en stor kopp te. Och här blir jag nog kvar...

Önskar er en skön lördagskväll!
KRAM




14 kommentarer:

  1. Så gulliga valpar! Och så tjusig du är i din fina klänning! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Kan verkligen inte förstå dessa människor - Huuur kan de & det gör mig sååå ont i hjärtat!
    Men måste säga att dina foto ärsååå underbara ♡ ...

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Ja fyyy man blir så ledsen i ögat när man läser sånt!
    Man förstår inte vad det är är fel på folk. De borde få samma levnadsförhållanden som de utsätter sina hundar för...
    huuu...
    Bra att det finns människor som agerar.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Nej alltså jag blir bara så jäkla förbannad när jag läser/ser om sånt. Usch. Väldans söta valpar iaf:) Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Naw vilka godingar. Det gör så ont i mig att människor kan vara så grymma till djur. Jag ser det där programmet djurakuten och det får mig att må dåligt...FY! Tur de flesta av oss inte är så. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Håller med dig. Det är skrämmande. Trodde det blivit bättre. Tittar på djurräddarna eller vad de heter på tv. Det känns som om de som behövs bör omhändertagna om de hittas vill sägas. Detta var skrämmande. Valparna tillbaka hos uppfödaren. Nej, vill bara skrika.

    Men dina godingar ser så välmående ut på dina bilder, ja nu är de stora. Man blir så sugen igen. Hande en golden tjej tidigare. Hon blev 13år. Väldens godaste, finast och oftast även lydigast. Det är härligt med djur. Men de är lika ömtåliga som vi. Kram

    SvaraRadera
  7. Usch så hemskt. Blir så ledsen och arg när jag läser sånt här....

    SvaraRadera
  8. Grrrrr, man blir sååååå förbannad!!!!!! Bra att det sprider sig, så dom förhoppningsvis INTE skaffar fler hundar!!!!! Såg på Djurskyddarna på tv i veckan, där hade de bundit fast en ca 5 månaders valp i elementet och sen rest iväg.... Man blir såååå ledsen!
    Dina valpar hade tur dom som fick födas upp på ett toppenställe och lite uppföljning sen! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Nääää fy vad hemskt! Sådant där gör ont i mig... riktigt ont! Tycker en sådan tragiskt situation verkligen skall uppmärksammas och skickas vidare och dela eller vad man nu kan göra
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Usch, blir verkligen mörkrädd när jag läser sånt här! Så hemskt.

    SvaraRadera
  11. Man fattar inte att folk kan göra så mot djur!! Fruktansvärt!
    Så fina bilder på dina valpar!
    Tack för titten i min blogg...

    SvaraRadera
  12. Såna härliga, mysiga, goa små korvar. Små liven. Förstår inte alls hur somliga tänker. Skaffa valpar och boka en resa i anslutning?! Hur f-n tänker de? Fruktansvärt.
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Usch! Förskräckligt! Valpar är ju som små bebisar. Hur kan de, som sagt!? Skönt att nån tog hand om dem.

    Fin du var i mäss-klänningen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Men usch vad hemskt för hundarna, stackars stackars. Man blir så förbannas på människor som gör så, har dom inget vett?

    SvaraRadera