torsdag 29 januari 2015

De går av...







Mina ögonfransar har gått av. Inte alla. Men några. Och tillräckligt för att jag ska tycka att det är frustrerande...
Var på Parelle här i stan i förra veckan och hon var snäll och hjälpte mig trots att jag kom dit efter stängning. Hon tipsade om att jag skulle använda denna Double-Lash på nätterna när fransarna är fria från mascara. Viktigt också att byta ögonfransböjare ofta och inte för gammal mascara. Och jag måste böja mina för de pekar nedåt...
Jag använder bara LÓreal waterproof mascara eftersom jag också har problem med trånga tårkanaler så det rinner ofta i ögonen.



Har funderat på lösögonfransar men är rädd för att "mina" fransar kommer gå av mer eller att jag tappar de helt.
Ska testa tipsen jag fått och läst mig till så hoppas jag att det blir bättre.
Har ni fler tips till mig?

Kan tipsa er som också får grå hår allt för ofta om ett spray med färg. Jag tonar mitt hår ungefär en gång i månaden men får använda detta spray det sista innan toningen för att dölja de gråa.
Köpte också en foundation som var väldigt bra. 





Jaha sista vanliga arbetsdagen denna veckan. Imorgon bär det av på mässa så ikväll ska det strykas och packas.

Önskar er en fin torsdag!
KRAM 




17 kommentarer:

  1. Lena
    Hej ! Nu blev ja väldigt nyfiken var har du lyckats hitta Max Factors CC foundation ....Har du köpt den nyligen ? Finns inte i nått av deras ställ i Kalmar eller Färjestaden trodde att MF slutat med den......Den e SÅ BRA.....Lena Färjestaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Kul att du hittat hit. Jag köpte den på Parelle här i stan men de hade den på utförsäljning så de kanske inte ska ha den kvar...

      Radera
  2. Jag testade lösfransar, det är så fint. Jag blev dock trött på dom om drog av dom.....inte bra så mina egna gick av. Ett tips är att Inte dra av dom om du provar. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Väldigt mycket bra tips du bjuder på idag. Tack för dom. Inga fransar som går av, men däremot trånga tårkanaler...... Har börjat senaste månaderna/halvåret... Hoppas verkligen att du blir hjälpt nu!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! :-) Här är det inte fransar som går av, utan de har blivit glesare, så jag provade just serum som skulle ge näring till fransarna, men tyvärr tålde jag den inte, då jag även har fått konstaterat, kronisk ögonlocksinflammation, så jag är rätt ömtålig på just ögonlocken, och det är ju svårt att inte få lite där när man penslar på serumet på fransroten. :-) Men jag hoppas verkligen att du blir hjälpt av det. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Oh, hoppas det hlälper!

    Själv har jag slutat tona håret... orkade bara inte mer..;) Men detta var ju ett spännande tips! tack:)

    Milla

    SvaraRadera
  6. Hittade precis hit, vilken mysig blogg! Kul att se att du varit i mina hemtrakter ( kristianstad)

    Det där sprayet låter intressant, var hittade du det?

    SvaraRadera
  7. Samma här ,jag har också raka ögonfransar, så jag använder böjare...man får tacka för bra tips ;))
    Ska till frissan på tisdag...men tonar håret själv...och det ska jag göra i morgon ;))
    Trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Nä men ajdå inte kul om de går av! Hoppas det hjälper!

    Tack för spraytips! Den måste jag testa!!! Inte för att jag har gråa hår inte hehe ;-).

    Kram och ha så kul på mässan!
    Malin

    SvaraRadera
  9. Det där tipset mot gråa hår som dyker upp, tar jag till mig. Fransböjare har jag med till mina fransar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Absolut INTE lösögonfransar! Om du redan har känsliga så blir det kanske värre.
    När jag testade lösögonfransar på salong så tappade jag flera stycken egna, Såg inte klokt ut...
    Nu beror det kanske på salongen men ändå,
    Det där medlet har en vän till mig använt och det var jättebra för henne! Hoppas att det funkar lika bra för dig!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset, måste jag testa.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Hoppas tipsen gör att dina fransar mår bättre igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Jag har kanebos 38 c. Men försöker att vara utan maskarna så mycket som möjligt, tycker att de växer av det.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag tappade ju alla fransar efter cellgifter och körde med serum ett tag sen för att få fart på återväxten. Har kört det under perioder sen dess men just nu mår fransarna finfint. Har aldrig använt böjare o kör inte med vattenfast mascara men det finns säkert bra sådana med. Fransarna påverkas säkert av hur hud, hår o naglar mår i största allmänhet så det kanske är en viloperiod just nu! Kram Milla

    SvaraRadera