tisdag 6 januari 2015

Redan slut?!





Har handlat massor i december. Men knappt inget till mig själv. Eller till hemmet (det blir på nåt sätt till mig fast jag försöker få killarna att förstå hur glada de blir av en ny ljusstake här hemma...). 
Innan nyårshelgen besökte vi butiken Blommiga Rum här i vår lilla stad, där hittade jag denna ljusstake. "Behövde" en hög till det stora köksfönstret. Adventsljusstaken plockas bort imorgon. Nu får det vara slut med det juliga.
Så roligt att pynta till advent men lika skönt när det plockas bort...







Julledigheten är slut! Redan. Vad hände liksom?!
Kan inte fatta att det är 2 veckor sedan jag rensade skrivbordet, stängde av datorn och gick på ledigheten.
Men nu börjar vardagen. Och det är ju rätt skönt att komma in i rutinerna igen.


Är ni redan igång eller börjar ni jobba imorgon också?
Ha en skön kväll!
KRAM




23 kommentarer:

  1. Samma här. Det som kändes som en ofattbart lång ledighet är redan slut. Och jag känner som du, mycket tvetydigt. På ett sätt lika bra att komma igång igen, på ett annat sätt känns det lite motigt...
    MEN vi går ju mot VÅREN nu, och det är ju positivt! Snart är det dags att börja frossa i lökväxter! :-)

    Och du - nog tror jag att killarna blir jätteglada för en ny ljusstake. De vet bara inte riktigt om det själva. Jag är ensam tjej i vår familj om 5 personer, så jag resonerar på samma sätt som du! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Härlig ljusstake och väldigt snygg blomkorg. Imorgon är det slut på ledigheten, fattar inte hur jag ska klara att gå upp kl 6.00 :)
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ju jobbat alla mellandagar som går att jobba, så det känns inte särskilt motigt -- rätt skönt faktiskt - och det har ju varit massa ledighet som räcker till ändå. Är lite dålig på att ta reda på ledigheten i juletid... kram Milla

    SvaraRadera
  4. Stakarna ja......mina står kvar, bara lite till. Jag känner inte alls för att jobba i. Morgon men samtidigt är det ju skönt att komma i gång igen....jodå det blir bra haha. Snart har jag övertalat mig själv...... Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Har varit långledig. Jobbat en dag sedan 17 dec. Börjar på nytt jobb im och det är väldigt pirrigt
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här åkte det sista juliga ut idag. Rätt skönt nu när man ska börja jobba, att ordningen är återställd. :-) Men jag håller med dig om att lika skönt det är att plocka fram allt, lika härligt är det när det åker tillbaka till vinden. Men nu behövs lite uppiggande, precis som din jättefina ljusstake. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Fin ljusstake !
    Ja vad hände liksom, tiden går alldeles för fort och visst hade det
    varit skönt med några dagar till...men men :)
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Här har julen åkt ut och det känns skönt, i morgon startar vardagen igen och det är skönt det med, allt blir som vanligt igen. Kram Åse

    SvaraRadera
  9. I morgon är det dax för jobb igen. Vi har tagit bort allt utom stjärnor och stakar.
    Brödreceptet hittar du under kategorin Bröd längst ner i min blogg( webversionen) hör av dig om du inte hittar det.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Här är allt pynt borta. Endast julgranen står kvar och det känns som att jag vill kasta ut den också... Hihi!
    Guuud så snyggt i ditt fönster.... Ha det så bra. Kram Jannice

    SvaraRadera
  11. Här är all jul borta. Den packades ner i helgen. Då hade jag tröttnat. Prinsen börjar skolan på torsdag så då börjar vår vardag. Eftersom jag är sjukskriven är de inget som väntar på mig. Men de är skönt när prinsen börjar så vi kommer tillbaka till vardag och rutin. Fast ledigheten har varit härlig. Kram

    SvaraRadera
  12. Å vilken snygg ljusstake. Ja nu är det snart dags för julen att flytta ut.Och vardagen börjar, tycker det är skönt.
    Du har en sådan grön växt i fönstret som jag gillar och brukar ta dö på. För aldrig torka vill jag minnas.
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  13. Imorgon är det dags igen och jag håller med om att man faktiskt mår bäst av rutiner :) men ledigheten behövs ju också för att inse det:) Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Hallå där!
    Vilken fin ljusstake! Ja visst är det roligt med lite nytt så här efter jul.
    Jag börjar också i morgon och har ingen lust alls...skulle lätt kunna vara hemma ett par veckor till....eller år kanske..;)
    Men det brukar ju alltid kännas skönt så fort man är igång igen.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Så fin ljusstake. Fint att ha en ifönstret. Här börjar jobbet igen imorgon. Helt ok faktiskt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Här är julen borta sen länge! Fin ljusstake klart du behövde den ;-)
    Jag har jobbat klämdagarna nu i början... En lagom start!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Så fin ljusstake!
    Hoppas det går bra i morgon.
    Jag är ju hemma jag, men vet inte hur det blir och det är ju inte så självvalt.
    Men visst är det skönt att kunna vara hemma när kroppen säger stopp o belägg, det är jag tacksam för.
    Så vi får se vad läkaren säger i morgon!
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Fin ljusstake! Enkel , stilren och vacker. Ja, nog är det skönt att plocka bort vinterpyntet när jul och nyår är över! Jag har bara lite renar kvar och pälskuddarna, men de får vara kvar. Jo, förresten... den lilla konstgjorda granen står visst kvar uppe i TV-rummet också.... helg-jobb? ;)
    Kram och ha en fin första jobb-dag! Samma här ju...
    /Maria

    SvaraRadera
  19. Ledigheten har bara svischat förbi... idag är jag ledig, då det är studiedag i skolan, men inorgon börjar det.
    Fast sen är jag visst ledig fredag och måndag så det känns inte så blodigt. Fast jag vet inte om den är välkommen den där vardagen, jag är rätt nöjd med att bara vara ledig.
    Hoppas din första dag blir toppen!

    SvaraRadera
  20. Vilken vacker ljusstake! Enkel och super-fin. Här är vi lediga ett litet tag till och vardagen börjar på riktigt på måndag då barnens skola drar igång igen. Hoppas du får en fin start på vardagen! Kram Camilla

    SvaraRadera
  21. Snygg ljusstake ♡ ....
    /Kram

    SvaraRadera
  22. Jag har jobbat emellan och även juldagen och nyårsdagen så jag har ingen jobbångest, trivs med lediga dagar sen emellanåt på vardagar med:)
    Fin ljusstake, måste vara en butik jag inte alls har koll på=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  23. Vilka magiska foton :) jag önskar ett nytt härligt år med massor av spännande äventyr.

    Ny post...heta inredningstrender 2015 :)

    ha en fin helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera