tisdag 14 februari 2017

Badrumsinspo







Har ritat och klurat lite på det minsta men kanske viktigaste rummet i stugan. 
Badrummet.
Det kommer blir trångt eftersom vi ska få badrummet till att vara tvättstuga också. Förmodligen blir tvättmaskinen jämte duschen som det är idag men vi kommer flytta väggen en bit in i sovrummet som är i jämte så vi får lite större yta.

 Planen är också att det kommer bli öppet till nock och då kommer vi utnyttja höjden med flera hyllsektioner där vi kan ha förvaring av handdukar m m

 (Bilderna är hämtade från Pinterest)


Badrummet kommer gå i vitt och lite lantlig stil. Vi vet ännu inte om det blir tapet och plastmatta eller kakel och klinkers... 


(Bilder från Ikea)


Så skönt att det fortfarande är ljust en stund när jag kommer hem från jobbet.
Var lite sen hem idag så jag hann inte riktigt hela skogsrundan innan mörkret så det fick bli en runda där det var upplyst också. Igår gick jag hela rundan trots att jag kom iväg lite sent. Det blev väldigt mörkt sista biten så jag gick fel några gånger innan jag hittade vägen som jag skulle komma ut på. Så idag ville jag inte hamna på villovägar igen...
Tvättstugan väntar nu innan jag kryper upp i soffan.


Ha en skön tisdagskväll!
K R A M





8 kommentarer:

  1. Så härligt, solen har varit framme idag. Helt underbart. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du hittat, och du/ni får nog till det så att det blir bra.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Många fina tips. Här hänger ofta tvätten över en. Men det lugnar sig säkert. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mycket fint på Pinterest !....jag brukar kika in där ibland...vilka idéer man får !!...såå mycket fint !
    Här skulle vi behöva renovera badrummet också...men det blir när det blir ;)
    Hoppas dagen varit bra !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så roligt att planera badrum! Finns ju så mycket fint att välja på!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Åååå,mycket fint!!! Älskar första bilden med golvet. Så skulle jag vilja ha i vårat lilla badrum när vi renoverar...

    SvaraRadera
  7. Många fina ideér du visar. Gillar att bryta av med mörkt trä mot det vita. Klinker och kakel gillar jag också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Tack för snygg inspiration.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera